Nekromanti DDM: Retailing

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag surfade runt på WotC:s hemsida och hittade det här:

"Retailer Kits
If you want to participate in sanctioned D&D Miniatures leagues or tournaments in your area, retailer kits have everything you need to organize your play. Each month we release a new kit which provides you with promotional material, sanctioning forms and instructions, and best of all - prizes! Here are some links to detailed information about retailer kits. "

Mer info här och här.

Min ambition är väl inte direkt att starta den första sanktionerade turneringen i Sverige, däremot är jag nyfiken på hur svårt det hade varit att komma över kolla minis-prylar genom att dema spelet i olika sammanhang? Dante hade väl kontakt med WotC eller åtminstone Sf-bok i samband med SSK? Vad erbjöds du för villkor?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag hade kontakt med Linus på Enigma Distribution i Köpenhamn. Det är de som distribuerar WotC:s pryttlar i skandinavien.

Jag: Hej. Jag funderar på att dema D&D Minis på SSK.

De: Kul! Vi har prylar du kan få.

Jag: Najs.

På SSK fick jag sedan en kartong full med promo-minis (Dragonblade Ninja, Deathlock, Renegade Warlock och Large Air Elemental), Living Eberron-äventyr, och papp-pluppar till förbannelse.

Jag har den kvar och förväntas dela ut minis till alla som deltar i de demo-spel jag och Vulf ska hålla på SF-bokhandeln och Dragon’s Lair.