Nekromanti DDM: Sugigast Warband

walium

Ganska töntig, faktiskt
Köper man ett startset och några boosters så är det oundvikligt att man får figurer som antingen rent objektivt suger eller är tråkiga för att de inte faller en i smaken eller passar era spelstrategier. Hur skulle ett warband med era sugigaste figurer se ut?

Eftersom LE är den faction som jag har flest figurer till så har även flest töntiga förlorare här. Men jag väljer ändå med att presentera kungen av losers först, warbandets bitch och störste förlorare:

Druid of Obad-Hai 29 p
Endast ett riktigt ärkemiffo skulle kunna se ut som en förlorare med en hjortskalle på huvudet. Men grabben lyckas vara sugig på alla tänkbara plan och har en given plats i alla usla warbands.

Kobold Skirmisher 5 p
Vad ska man med en usel, feg liten fjant till när man kan få en kalascool goblin som är tusenfalt bättre för endast 3 poäng? De sugiga förlorarnas kronprins.

2 x Mongrelfolk 6 p
Hurra, en långsam, klen, inavlad liten clown som inte skulle kunna träffa marken med en spade. Hade han haft en banjo istället för en sköld så hade han i alla fall haft ett visst humorvärde.

2 x Emerald Claw Soldier 12 p
Två långsamma förlorare som inte ens kan torka sig i ändan och slåss samtidigt (om det överhuvudtaget kan hitta sin egen ända).

Dread Guard 14 p
Varför är inte en vandrade rustning "Fearless"? Hade den varit det så hade den kanske rentav varit användbar.

Kobold Sorcerer 20 p
Tja, är väl egentligen inte särskilt dålig och tusenfalt bättre än de andra förlorarna. Men har jag 20 p över så väljer jag snarare Snig sju dagar i veckan än stackars Bosse Kobold. Men det är väl inte mer än rätt att en grupp av idioter leds av någon som bara är milt hjärnskadad.

Den uppmärksamme märker att slutsumman bara blir 85 p, men jag tror att vi lugnt kan utgå ifrån att någon som väljer att släppa in de här grabbarna i spel i alla fall inte kan räkna längre än till fem. :gremsmile:

En annan usel figur som förtjänar ett hedersomnämnande trots att han inte är LE är Ethereal Filcher som kan göra viss nytta på bekostnad av sitt eget liv men det är också allt som han duger till.

Rising

Vila i frid
Kobold Sorcerer 20 p
Tja, är väl egentligen inte särskilt dålig och tusenfalt bättre än de andra förlorarna. Men har jag 20 p över så väljer jag snarare Snig sju dagar i veckan än stackars Bosse Kobold.
Du ska ju köra med båda. Koboldsorcerern tycker jag äger. Jag kör med flera, och så har jag en armé med koboldkrigare som då alla får conceal och blir skitsvåra att träffa, och så står sorcererna bakom och blästrar med magiska missiler. Jag har ingen Snig, dock, men förhoppningsvis träffar jag Dante någon gång så att vi kan göra ett byte.

Å du mongrelfolks är en top tier när man spelar den där spelformen där man får fem poäng genom att stå på en ruta på motståndarens planhalva. På forum har jag till och med läst att folk spelar med chokers som "mongrelfolkdödare".

En annan usel figur som förtjänar ett hedersomnämnande trots att han inte är LE är Ethereal Filcher
Hey! Det var den första pjäs jag lyckades använda för att besegra en fiende med fler poäng än jag själv. Den äger. Jag gör alltid den gälla ljudeffekten "blälullilullälullilullälullilullä" när jag förflyttar filchern, och den betalar sig nästan alltid. Nja, men den är bra mot vissa medelgubbar. Typ mot en Thayan Knight.

---

Själv tycker jag nog att ett ruttisband skulle vara (helt fraktionslöst):

Orc Sergeant
Han är rätt lökig.

Dwarf Samurai
Crapförmåga, att bli commander om ens riktiga commander dör. Varför inte vara commander direkt, din subba?

Gargoyle
Den sämsta gubbe jag har, tror jag. Förmågan Hide är liksom helt poänglös när man inte har någon rangeattack.

Medium White Dragon
...eller vad den heter. Den suger iaf. Jag har typ lyckats utdela 10 poäng skada med den som mest, någonsin.

Dekanter Goblin
Regeneration är inte så vettigt när man tål 15 poäng.

Giant Frog
Men de är roliga, eller något.

Catfolk Wilder
De suger, och de ser löjeväckande ut i sina vita nosar. Jag hatar dem.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Dread Guard 14 p
Varför är inte en vandrade rustning "Fearless"? Hade den varit det så hade den kanske rentav varit användbar.

Alla constructs är Fearless, skåning där! :gremsuck:

Ram

Skev
Dwarf Samurai
Crapförmåga, att bli commander om ens riktiga commander dör. Varför inte vara commander direkt, din subba?
Håller med. Har köpt en DK booster och vad hade jag glädjen att öppna? Det skumma är att folk spelar med dem i sina LG Coatl band. Jag undrar vad jag missar...

Gargoyle
Den sämsta gubbe jag har, tror jag. Förmågan Hide är liksom helt poänglös när man inte har någon rangeattack.
Så då vill du byta bort den till mig på LinCon alltså? Jag gillar den skarpt. DR5, flight, förflyttning 8 och halvskaplig skada även om den inte skulle träffa en lada innifrån. DR äger mot Graycloaks.

Medium White Dragon
...eller vad den heter. Den suger iaf. Jag har typ lyckats utdela 10 poäng skada med den som mest, någonsin.
Small white dragon antar jag... Denna är jag också sugen på mest för att det är en drake. Men den ÄR kass.

Rising

Vila i frid
Jag gillar den skarpt. DR5, flight, förflyttning 8 och halvskaplig skada även om den inte skulle träffa en lada innifrån. DR äger mot Graycloaks.
Ahh... Fast är det inte bättre då att använda något som har DR men som saknar Hide? Liksom, det ger ju bara graycloaksen en möjlighet att förflytta sig så att gargoylen blir osynlig för dem, och så kan de skjuta på dina viktigare enheter bakom gargoylen?

På LinCon tänker jag extremt inte dyka upp, så där blir det inget byte gjort, men tja, jag tror ändå att jag ogillar den tillräckligt mycket för att vilja bli av med den, så vid annat tillfälle skulle du kunna få byta till dig den.

Ram

Skev
Ahh... Fast är det inte bättre då att använda något som har DR men som saknar Hide? Liksom, det ger ju bara graycloaksen en möjlighet att förflytta sig så att gargoylen blir osynlig för dem, och så kan de skjuta på dina viktigare enheter bakom gargoylen?
Tjo, men se till att inte gömma den då. Se Hide som en bonus som du kan använda om du mot förmodan behöver den. Flight 8 ger en utmärkt flanker också om du behöver en sådan plus att den slår skapligt som jag sa. Allt detta för 21 p. Inte toppen men helt ok i min bok.

På LinCon tänker jag extremt inte dyka upp, så där blir det inget byte gjort, men tja, jag tror ändå att jag ogillar den tillräckligt mycket för att vilja bli av med den, så vid annat tillfälle skulle du kunna få byta till dig den.
Låter kalas. Jag skall plocka ihop en lista över vad jag har så fort jag får hem min leverans så kan vi se om mi kan få till något schyst byte. Med lite flyt så kanske gubbarna kan tigga lift av någon som skall till LinCon så slipper vi frakt och sån't.

Hm, när är LinCon föresten... Det har inte redan varit, va? Det vore lite pinsamt. :gremblush:

Rising

Vila i frid
när är LinCon föresten... Det har inte redan varit, va?
Joo... eh... jag vet inte. Jag går aldrig på konvent, alltså. Så där kommer vi inte att ses. Om det ska bli något byte så får det alltså ske vid någon annan sammankomst.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Om du är intresserad av figurbyten så bör du kanske inte glömma bort att det finns spelare på närmare håll än i Stockholm :gremsmile:

Ram

Skev
Nädå, jag minns både dig och Dimfrost. Jag har en vision att vi kanske rent av skulle kunna spela någon gång! :gremwink:

Men... Vad har du då?