Nekromanti DDM: Trasiga kartor i Hellspike

stilton_UBBT

Veteran
Det finns en del exemplar av Helllspike Prison (häftet med bland annat populära kartan Magma Keep) som är felaktigt beskurna, så att det blir ett stort avlångt hål i mitten av kartan.

Hur många det rör sig om vet jag inte, men jag köpte ett ex på SF-bokhandeln i Stockholm den 28/3. När jag skulle byta det visade det sig att de två sista exen de hade kvar också var trasiga. Så det blev pengarna tillbaka från en trevlig expedit - hoppas de får in nya hela snart.

Eftersom de säljs inplastade märks så klart inget förrän du tar bort plasten. Ville bara tipsa om det till andra - så att ni kollar innan ni köper. Vet inte hur många som finns i omlopp, eller var.

Lambi

Swordsman
Re: DDM: Trasiga kartor i Steelspike

Det hände mig också, men jag har inte kvittot kvar ._.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Det finns en del exemplar av Helllspike Prison (häftet med bland annat populära kartan Magma Keep) som är felaktigt beskurna, så att det blir ett stort avlångt hål i mitten av kartan."

Är det inte meningen då? Både de kartor som vi fick med "Hellspike Prison" och "Fane of the Drow" har ett litet snitt i mitten. Jag och Dimfrost tolkade det som ett medvetet ingrepp ifrån WotC:s sida.

stilton_UBBT

Veteran
Nej, det är knappast medvetet. Mitt ex av Fane of the Drow är helt oskadat, och hålen på de skadade Hellspike-kartorna var olika stora.