Nekromanti DDM-turneringen på DanCon VI ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Som bekant brukar jag hålla forumsmästerskap i D&D Miniatures under DanCon. Så även i år.

Tyvärr ser det ut som om deltagarantalet blir ganska lågt. Vilket är lite trist eftersom jag fått erbjudande från en DCI-godkänd domare (nico här på forumet, tillika mannen bakom Underdark) att göra forumsmästerskapet till en DCI-sanktionerad turnering. (Och Hunk försöker fixa lite sponsringsgodis till deltagarna.)

Jag skulle vilja att alla ni som anmält er till DanCon VI och dessutom tänker ställa upp i DDM-turneringen att anmäla ert deltagande i denna tråd.

Turneringsformatet är tänkt att vara 200 p Assault, tidsgräns på 1 timme per match, swiss rounds och slutspel (semifinal [om vi får tillräckligt många deltagare] och final).

Så: Anmäl er nu, ni tappra DDM:are!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag ställer upp!...

...Och förlorar som vanligt. Byter dessutom gärna figurer.

Vet inte hur Dimfrosts internettillgång är just nu, men han ska också vara med om han inte hinner anmäla sig till turneringen tidigare.

Dante

Staff member
Re: Jag ställer upp!...

Då är vi i alla fall tre ...

Blir vi inte fler skippar jag nog swiss rounds och kör »alla möter alla« i stället. Då blir det tre grundmatcher och sen en final mellan de två bästa.

Nico_UBBT

Veteran
Re: Jag ställer upp!...

Man måste vara minst 4 anmälda för att ha den DCI-sanktionerad. Jag är för övrigt inte DCI-judge eftersom dom bara certifierar för Magic och Dreamblade.

Hunk

Hero
Jag är på, under förutsättning att någon orkar dra en regelgenomgång för mig innan och folk lovar att inte skratta alltför sadistiskt åt mina idiotiska nybörjarmisstag. Har trots allt bara spelat DDM vid ett par tillfällen och då mot en motståndare som var lika grön.

Angående sponsringsgodis, så har jag inte fått något svar från Enigma (nordisk DDM-distributör), men skall försöka påminna dem.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag är med

Är lite ringrostig numera men jag måste få ut något ifrån mina surt förvärvade minis.

Hunk

Hero
Det blir sponsrade turneringspriser...

...men med all sannolikhet ingenting anmärkningsvärt. Jag har blivit lovat ett ligakit från Enigma Distribution och kan kanske komplettera med någonting från min butik.

Dante

Staff member
DDM-turneringen DCI-sanktionerad ...

Nu är det klart!

Tack vare nico och Dragon’s Lair är nu DDM-turneringen på DanCon VI officiellt sanktionerad av DCI.

Vidare har Lambi fått dispens att dyka upp så att vi blir ett jämnt antal spelare. Det blir roligare så.

Sedan undrar jag om tillresta deltagare kanske har lust att stanna kvar i Stockholm även under söndagen (4 mars). Då ordnas nämligen en Unhallowed Pre-release-turnering (sealed) på Dragon’s Lair. Vinnaren kammar hem en Gargantuan Blue Dragon från SF-bokhandeln.

Se notisen på Underdark för mer information.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: DDM-turneringen DCI-sanktionerad ...

Coolt! Vi stannar dock antagligen inte över sealedturneringen. Det finns icke-minisspelare i bilen som nog inte har lust att vänta en dag till.

/Dimfrost

Hunk

Hero
Unhallowed

Fick besked av min distributör att vi förhoppningsvis kommer att få in Unhallowed under nästa vecka, vilket betyder att boosters kommer att finnas tillgängliga på DanCon. Vågar dock inte lova något...

Dante

Staff member
Re: Unhallowed

Om de kommer i tid: boka in mig på fyra stycken.

Dimfrost

Special Circumstances

Coolt! Jag är dock inte intresserad av mer än ett booster. Jag försöker hålla min minisbudget under kontroll och någorlunda i proportion till hur lite jag faktiskt spelar. :gremsmile:

/Dimfrost

Lambi

Swordsman

Bokade in mig på två och efterfrågade en Exalted-bok via mail till goblingames. Två är lagom, för då får man ett smyg-limited-test inför söndagen =)

Ackerfors

Alas, your rapids!

Jag kan också tänka mig att boka upp mig på en (en booster per set brukar räcka för mig) och hoppas jag får någon dyr rare som alla vill byta bort hela sina samlingar emot. :gremwink: