Nekromanti DDM: Vad attan, göra med mattan?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Ett problem som ganska snabbt uppenbarar sig är att den plansch som utgör källarhålan ganska snart börjar gå sönder. Dessutom är det allmänt besvärlig med alla veck. Finns det något bra sätt att ersätta/förstärka den? Jag har sett särskilda "Battlemats" på vissa ställen men jag är osäker på vilka mått vår matta har. Det enklaste hade förstås varit att helt sonika limma fast eländet på en pappskiva men jag hade egentligen föredragit en mer mobil version. Jag funderar dock på att försöka limma den på något styvt, plasta in den och skära ut den i bitar lika stora som tilesen om det överhuvudtaget är möjligt. Nackdelen med alla sorters limningar är att bilderna på olika sorters koner, som finns på baksidan, blir oanvändbara. Finns konerna någonstans på nätet? Eller ännu bättre, finns det någon som har scannat in golvytan så att man kan skriva ut x antal exemplar och därmed slippa klippa sönder sin egen?

Rising

Vila i frid
Jag funderar dock på att försöka limma den på något styvt, plasta in den och skära ut den i bitar lika stora som tilesen
Ugg... Det blir många tiles som slajdar omkring på bordet, det.

Jag har tänkt på något liknande, för att skriva ut en del stora mattor som finns på hemsidan, men då räknade jag ut, tror jag, att det kunde bli 3x2 nästan-kvadrater, aningens större än att det gick att skriva ut på A4. Mycket behändigare.

Så det är min strategi.

Nackdelen med alla sorters limningar är att bilderna på olika sorters koner, som finns på baksidan, blir oanvändbara.
Räkna ut hur stora de är och anteckna det någonstans, så slipper du tänka på det senare. Någon med photoshop och mycket tid över kan säkert göra särskilda radius- och konbrickor med häftiga explosions- och eldspruteffekter för dig att skriva ut och använda, så du slipper allt vändande och krånglande.

Dimfrost

Special Circumstances
Någon med photoshop och mycket tid över kan säkert göra särskilda radius- och konbrickor med häftiga explosions- och eldspruteffekter för dig att skriva ut och använda, så du slipper allt vändande och krånglande.
Jag har för mig att det skickas ut sådana till turneringsarrangörer, tillsammans med tiles som Mushroom Tangle och liknande. Därmed bör det kunna finnas sådana på nätet någonstans.

/Dimfrost