Nekromanti DDM: Vad kan man göra av det här?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag råkade köpa D&D-minis för en tusenlapp idag och det ramlade ut en klase figurer som jag inte har en aning om vad man kan göra för kul med.

Lista: http://minis.niconet.se/minis.php?showuser=Yassilus

Närmast till hands är att bygga något av Lawful good-figgarna. Valorous Prince, Mounted Paladin och Half-orc Paladin är alla rätt balla. Skulle inte haft något emot att dra upp ett par Marut (vilket hade varit konstigt med tanke på att jag bara köpte en Underdark-booster) men det är inte så mycket att göra något åt. Har säkert möjlighet att skaffa en eller två War Weavers också. Det som egentligen saknas är kanonmat att fixa aktiveringar med.

Det problemet har jag med alla factions förvisso.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: DDM: Vad kan man göra av det här? (edit)

Jag vill ha din Firebelcher! :gremgrin:

Valorous Prince är riktigt värdelös dessvärre, men paladinerna är bra. Vi kan säkert plocka ihop något band som funkar även om jag inte ser något på rak arm nu. Antagligen har jag och Andreas ett gäng extra man-at-arms (3-poängare i LG) och timber wolves att bli av med, eftersom vi var med när man var tvungen att få ihop 12 figurer per band. Värre är det i LE och CE där de bra 3-poängarna är dyra och svåra att få tag på, men det finns billigare alternativ, om inte annat 5-poängsvargar. Och så är det kul att du redan har fler möjliga epic-band än oss; det finns epic-stats för mounted paladin på wizards.com någonstans.

Sedan kan vi ju fundera på om du ska köpa lite lösa grundgubbar på någon affär eller ebay. Typ ett gäng duergar champs, dark naga, tiefling captain, justice archons etc.

Edit: Ett förslag på band är de båda paladinerna, en justice archon, en timber wolf, tre man-at-arms och din azer fighter (eller royal guard).

/Dimfrost