Som sagt, spel på Dragon's Lair är klart möjligt. Jag kan om inte annat snacka med Johan, eftersom jag känner honom sedan länge. Få dock inga höga förväntningar om priserna. Det är mest common-promos och extra kartor och liknande. Men det kan ju vara kul att få igång lite spel.
Ang. minisarna i WotDQ så måste jag säga att jag tror att Wizards avsiktligt tonat ned på master paintsens komplexitet. War Drums var ett enormt bakslag för deras trovärdighet. Nu ser det för mig ut som att Tiamat håller en kvalitet som man kan förvänta sig från en mini dragen ur booster...
Jag gillar Meepo och den flygande domedagskobolden starkt. Ska bli intressant att se vilken den tredje (för det ska bli tre kobolds i WotDQ) kan tänkas bli.
YYY: WotDQ släpps i Juli, lagom till Dragons jubileumsnummer (där man enligt ryktena ska få en promo-mini med), så det är ett bra tag kvar innan uberboostrarna dyker upp i affärerna.
Lambi: Bekräftade minis är Aspect of Tiamat, Dracolich (Blue), en Nightmare med obekräftad ryttare, en Huge Fiendish Spider, Meepo, Dragonwrought Kobold, icke namngiven tredje kobold. Ryktade minis är Aspect of Bahamut och Spawn of Tiamat (en mindre version).
Ytterligare fun fact: Will the huges in WotDQ get only epic cards, or "normal" ones too?
The Huges in Dairy Queen will get only one card. They are all epic, and have no "jr." version.
Dvs, Tiamat for epic only...
Själv är jag försiktigt positiv till WotDQ, efter War Drums besvikelse. Men vi får vänta och se.