Nekromanti DDM: Wardrums previews

Ram

Skev
Det har kommit upp en hel del Wardrums-previews på Wizards minis-sida nu. Är det någon av de förhandsvisade som ser extra intressanta ut?

Personligen tycker jag att dessa ser intressanta ut:
Wemic Barbarian - Snabb, hårdslående och jämförd med Frenzied berserker. Ser riktigt bra ut.
Warforged Barbarian - Svårt att säga om denna, men två svingar på 20 låter rätt ok på en gubbe som bör kosta 40-50 p.
Snig, Worg Rider - Så. Djefla. Häftig. Kan vara riktigt bra också, det beror på vad han kostar. Tja, och vad han kan också... Men jag vill ha en Snig-on-steroids!

Chimera och Aspect of Hextor ser riktigt coola ut, men jag vet inte hur bra de är i skirmish.

Någon som fastnat för någonting annat?

Lambi

Swordsman
Du prickade in de flesta jag dyrkat lite på håll. Combat Medic ska bli intressant att se också. Speciellt för dig, du har ju en fucking jävla Large Silver Dragon :gremshocked: :gremgrin:

Det ska bli skoj att se vad som bjuds. Jag tror det mesta kommer vara rätt tufft. Orc-Elf-jepparna man får i start-setet verkar sisådär. Kanske ngt extra.

Chimeran verkar som teh shit. Hur tuff som helst. Large Duergar ska också bli spännande att se. Duergar Champs är en klar favorit.

Hoppas att Warforged Barbarian ger ett uppsving till Warforged-gänget. Nu är det nog bara Wizard'en som jag tycker är något att hänga i julgranen.

Rising

Vila i frid
Snig, worg rider!!!

Utan tvekan den häftigaste minin någonsin (kanske med undantag från beholdern).

Alltså, som rollspelsmini dyrkar man honom ju; man vill ju omedelbart spela som en liten ful goblin (och då har man två figgar; en på vargrygg och en extra man kan använda när han stiger av vargen och börjar hacka till fots), och som skirmishmini verkar han funka mycket bättre än originalet. Jag tror visserligen inte att han blir spelmässigt bättre, men att få välja minions lite friare är guld värt för mig som saknar en trippel av 3-poängssmåttingar. Kanske kommer han funka bättre i en koboldarmé eftersom sådana kan må bra av lite snabbhet.

Flameskulls ser ut att vara en anti-chraalpjäs att räkna med, men jag är mer intresserad av vad det kan finnas för anti-helmed horror-pjäser.

I övrigt: Inte så mycket som får mig att säga "wow!" Ingen Avolakia, till exempel, ingen female half-giant psychic warrior, och ingen four-breasted female ettin lapdancer.

Lambi

Swordsman
Quad-pack(TM), anti-pjäser och beholders

och ingen four-breasted female ettin lapdancer
Satt du också och väntade på en sån. Får hoppas att det finns en som inte visats i någon preview. Allt annat vore ohemulskt.

Ang. anti-ngt-pjäser så tycker jag mer om pjäser som kan stå på egna ben även när de möter annat än sina super-jagärtokoptadfördethär-fiender. Ok att flameskull kan knocka chraaler åt fanders. Men kan den mer än så?

Utan tvekan den häftigaste minin någonsin (kanske med undantag från beholdern).
Jag har en Beholder. Jag har en Beholder. Jag har en Beholder. :gremgrin: Saknas bara worgsniggen nu då. Saknar dock standardsnig.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Snig is the shit!

Eftersom jag diggar Sniggan redan i orginalversionen och dessutom har fyra goblin skirmishers (In your face Rising!) så ska jag absolut försöka skaffa även den uppgraderade Snig. Men jag tycker det är synd att han inte fick behålla sin mössa för den var cool.

Rising

Vila i frid
Re: Quad-pack(TM), anti-pjäser och beholders

Ang. anti-ngt-pjäser så tycker jag mer om pjäser som kan stå på egna ben även när de möter annat än sina super-jagärtokoptadfördethär-fiender. Ok att flameskull kan knocka chraaler åt fanders. Men kan den mer än så?
Det är förstås lite tidigt att uttala sig om, men jag tycker den låter rätt mångsidig ändå (den kan förstås vara dålig, men mångsidig verkar den vara). Jag gillar inte Hate-pjäser som uttalat är riktade mot någon särskild varelser/varelsekategori. Spellstitched hobo zombie, texempel, och de varelser som har orchdödarförmågor. Jag är inte helt säker på vad jag tycker om allt Outsider-hat som kommit fram på senaste tiden, förresten. Vad är det egentligen för gubbar de försökt limita? Quatlen?

---

Och nu (medan vi ändå pratar om det); har ni också märkt en del konstigheter angående varelsernas skirmish- och rollspelsidor? Alltså, jag kan lugnt förstå att man förenklar och ändrar etablerade rollspelsvarelser så att de ska funka bättre i skirmish-spelet, men en sak som är konstigt är att de helt nyskapade varelserna har ändrats!

Dwarf Ancestor, till exempel. Det är en helt ny varelse, och förstås skapad för att kunna förbättra dvärgband. Den viktigaste förmågan (spelmässigt) är dess commanderförmåga, och den ska förstås inte översättas när man spelar rollspelet (på samma sätt som en deep dragon inte hjälper drows i rollspelet). Vad jag däremot inte kan fatta är varför ancestorn i skirmish har Ghost Step; när något motsvarande saknas i rollspelsversionen. Varför? Det är liksom inte en förmåga som man kan ha i största allmänhet, utan en rätt speciell förmåga.

Om man nu tyckte att skirmishversionen behövde ha Ghost Step, varför inte också ge ancestorn samma förmåga i rollspelsverisonen? Det är ju en helt nyskapad varelse, vad skulle hindra Wizards? Det är ju inte så att de måste vara trogen någon info i en monsterbok.

Jag hade ett exempel på något liknande skumt, men det har jag glömt nu.

Ram

Skev
Killen med (utan) mössan rular

Heh, enigheten om Snig är total. Undar vad han kostar... Det lär väl landa på minst 40 pinnar skulle jag tro, kanske enda upp mot 50. Det beror på hur bra han är på att slåss... +14/+9 (10 magic) skulle jag gissa på, commander 1 eller 2, AC 19 och 50HP? Äh, vad vet jag...

Jag håller med Rising dock. Det verkar finnas ett antal ganska bra och trevliga gubbar, men jag saknar ändå "WOW":et. Inte ens Snig och Wemic Barbarian ger mig det där lilla extra. Jag sätter som sagt mitt hopp till Warpriest of Hextor och Aspect of Moradin med lite hopp om en cool och mångsidig figur i Chimeran.