Nekromanti De är för roliga, tyskarna ... omslag till WFRP

Organ

Out of time, out of mind
Nu vet inte jag hur stora tyska yxor i allmänhet är men den på bilden syns mig något överdimnesionerad, även med Warhammer-mått mätt. :gremgrin:

/Anders

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det jag gillar bäst ...

... är höftskynket och "here are my genitals"-posen!

M.

Troberg

Sinister eater
Nu vet inte jag hur stora tyska yxor i allmänhet är men den på bilden syns mig något överdimnesionerad, även med Warhammer-mått mätt.
Ser mer ut som en yxformad sköld i storlek...

Dofhjort

Veteran
Aaah, nittiotals-Warhammer i sitt esse [ANT]

Den bilden är från senaste utgåvan av Talisman om jag inte missminner mig. Passar i och för sig rätt bra in i Herohammer-eran, men inte riktigt i WFRP eller dagens Warhammer...

alexanderus

Veteran
Haha

Det där är ju gamla Warhammer Quest (Hero Quest imitation med inslag av rollspel) bilden till framsidan av den regelboken.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: De är för roliga, tyskarna ... omslag till WFR

Ja, jävlar i min låda. Det omslaget är ju rentav nästan sämre än det halvtaskiga omslag som min utgåva har. Överhuvudtaget verkar det som om snygga, stämningsfulla och likartade illustrationer och omslag var ett okänt fenomen under 80- och sent 90-tal. WFRP är inte ensamt om att vara späckat av halvtaskiga och rätt tråkiga illustrationer. :gremsmile:

Nightowl

Champion
Fast bilden i sig är ju inte tysk...

Som nämnts kommer den från roll/brädspelet Warhammer Quest, fast GW har återanvänt den i en del sammanhang. Den är alltså engelsk, tjö! Möjligtvis kan man anklaga krauterna för att ha valt en sunko bild... men ska man välja 'klassisk' GW-konst finns det inte mycket annat att välja mellan. De ser alla ut som gamla ManoWar-omslag, eller som grejer som en fjortonåring som mest lyssnar på ManoWar skulle ritat på bildtimmarna. :gremgrin:

Erik