Nekromanti De av Sångarns ätt... (spoiler varning)

Så till en intressant hypotetisk fråga att diskutera kring...
Tycker att den alviska myten om att det skulle finnas en sjunde stam är en rätt intressant idé. Frågan är ju då förståss hur en sådan stam skulle te sig?

Det talas i "Alver - Förbannelsens folk" om att det kanske skulle kunna vara en slags ursprungs stam - med andra ord en slags gemensam länk till alla de övriga sex stammarna (även om Henéa, Pyar och Learam nog har förvcanskats något).

Gemensam nämnare för Kirya, Sanari och Thism då? Inte allt för lätt då de ju som sagt anses vara just stammar på grund av deras skillnader. Dock finns ju möjligheten att ursprungs stammen är en elittistisk sådan (med andra ord vackra kompetenta krigare och magiker :gremwink: Fast det känns på något sätt inte riktigt kul heller o dessutom så tar det ju charmen från de andra stammarna om det snor deras speciella attribut.

Sedan har vi ju även idéen om en helt annorlunda stam kanske något i stil med Drakar o Demoners Gråalver, Havsalver eller till och med Silveralver! (om det är någon som minns?) Fast denna varianten känns ju kanske lite väl "high fantasy" (iallafall Havsalver o Silveralver) o därför kanske lite "oseriöst" i jämförelse med de andra stammarna.

En annan intressant idé är tanken på "Fallna Alver" dvs Alver som fallit i mörkrets händer (kanske sen den förra Eonen) och som i hemlighet växt fram såsom en ny stam. Deras mörka natur skulle ju i så fall förklara varför de inte vill ge sig till känna...

Slutligen så har vi ju möjligheten att det inte finns någon sjunde stam - en hypotes som iallafall jag tycker låter tråkig.

Som ni märker så råder det viss illrådighet i mitt sinne så jag är tacksam för idéer o förslag eller helt enkelt bara tankar om "den sjunde stammen"!

Krille

Super Moderator
"Tycker att den alviska myten om att det skulle finnas en sjunde stam är en rätt intressant idé. Frågan är ju då förståss hur en sådan stam skulle te sig?"

I det här inlägget har jag ännu en möjlighet. Fast det är ju en rätt saftig spoiler för Legender&Hemligheter.

I Eon ska det inte finnas några "onda" raser, bara "onda" individer. Iallafall är det det intrycket jag har fått. Sedan skulle en genomond ras betyda att alla andra raser blir betraktade som goda. Det vore inte bra eftersom jag gillar tankan att i DETTA rollspel så är alverna inte genomgoda.

Den nya rasen kan annars vara den ras som alverna var i början innan splittringen kom. Kanske finns det ättlingar till dem men varför har de isåfall gömt sig? Låt rpna, om du vill att de ska träffa på något mystiskt, möta en gammal uråldrig alv som är inåtvänd och klagar på personer som han kallar thism, sanari osv och påstår att han kände alver med de namnen. Kanske blir rpna mer intresserade och kollar upp vad han snackar om. Alven borde dock skita i vilket eftersom han är inåtvänd.

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: De av Sångarns ätt... (spoiler varning) (OT)

Hur uttalar man egentligen Elfphec? Elfpeck? Elf-feck? Elfeck? Elpfeck? Elf'p'heck?

Attisen

Veteran
Jag gillar tanken på en gråaövliknande ras mest av de förslag du gav. Jag ser framför mig ett fridfullt örike någonstans ute på havet där ingen har hunnit komma. De skulle, enligt mig vara vänliga, lugna och obekymrade. Magikerna skulle vara mästare på hydrotropi och pneumotropi. Skeppen skulle vara smala och snabba eller stora med mycket breda segel.

En tanke: Skulle dessa alver vara drabbade av dvärgarnas förbannelse?