Alltså är Herr Ivians höga Rykte ett tecken på att han VERKLIGEN vet hur man kickar ass.
Behöver det verkligen vara så? Nu vill jag inte förminska, eller baktala Herr Ivian... men han funkar bra i den påvisning som jag vill lägga in gällande hjältar/rykten och hur bra de måste vara för att bli en.
Visst måste han (hjälten) ha vissa kvalitéer, och duglighet för att få hjältestatus/rykte... men han behöver inte ha skyhöga värden för att uppnå en sådan status (nu tror jag iofs. att han har det, men ändå).
Man kan genom lättare medel uppnå denna status: Man gör en eller några mer eller mindre heroiska dåd... och sedan blossas dessa upp, och gör en höna av en fjäder. Folket brer gärna på, när det går från mun till mun
Sen kan man ju alltid skapa en falsk hjälte, någon som tar åt sig äran för något han inte gjort... säg dödar en drake (inte högst troligt, men kan hända... Herr Ivian sägs ju ha gjort det!
), men dör sedan själv. Sen när denne inte återvänder skickar man iväg en ny, och han finner vad som hänt, men tar åt sig äran... och vips: en Hjälte är född!
En hjälte kan ju faktiskt vara något så enkelt som att gett någon svältande mat... visst bara i dennes ögon kanske, men likväl en Hjälte.
Så det finns Hjältar, och det finns "Hjältar".
Lite vad jag ville påvisa är att man behöver inte vara uberduktig Krigare för att bli Hjälte, utan det kan räcka med slump och mytbildningar runtomkring som gör fallet.
Hjälten kan ha gjort alla saker han är crediterad för, eller också inte... hursomhelst är han ändå hjälte
Herr Ivian i det här fallet, är dock en hjälte i mundans värld som jag hyser hög respekt för och inte tror sig skulle vara en "Hjälte", utan han är ändock en Hjälte och en bra förebild för hur hjältar ska/kan se ut.
Malkavvaklam - som själv har spätt på, på sina egna hjältars dåd för att få sig ett rykte