Platon;n291239 said:
Grymt grabbar, hade hoppats höra från just er! Hoppas Ranger bidrar med sina åsikter också. Av stand-alone äventyren har vi bara kört flodgudinnan. Min tanke var att köra "glömda gudar" efter Häxhammaren.
Det kan jag absolut göra
Ska försöka göra det utan att spoila för mycket. Dessa är de äventyr som vi har spelat:
Kopparkronan: Det förlovade landet
Håller med om att det känns märkligt att det börjar utanför Ambria, med ambriska rollpersoner (om man väljer de förskapade). Men det är lätt att flytta på. Som LordXaras påpekar finns det en del hål i plotten, men på det stora hela tycker jag det är ett bra introduktionsäventyr.
Kopparkronan: Vilddjurets märke
Jag gillar detektiväventyr och vi hade kul med det här äventyret. Det var en hel del "ewww" och "bläää" vid brottsplatsbeskrivningarna. Som alltid vid detektivarbete är det svårt att hjälpa spelarna lagom mycket. Vissa av ledtrådarna var väldigt obskyra och inte helt logiska.
Kopparkronan: Döda drömmars grav
Bästa äventyret i Kopparkronan-trilogin. Graven inbjöd till många kreativa lösningar och en del spännande allianser.
Törnetronen: Väktarens vrede
Mycket spännande inledning, men oerhört svårt att få spelarna att intressera sig för uppdragsgivaren. Varför ska de intressera sig för en person som de träffat i fem minuter, så till den milda grad att de följer upp en massa spår kring personen? Dessutom blev det lite för mycket att göra sidouppdrag, tillbaka till stan, göra sidouppdrag, tillbaka till stan, så att efterforskningen kring uppdragsgivaren nästan glömdes bort mellan gångerna. Sidouppdragen var nästan mer intressanta än huvuduppdraget.
Törnetronen: Häxhammaren
Ännu svårare att få spelarna att intressera sig för huvudpersonen och dennes jakt på Symbar. Just jakten på Symbar skulle behöva introduceras mycket tidigare och göras intressant. Äventyrslandskapen/deläventyren är på det stora hela mycket bra och bjuder på olika typer av utmaningar. Men det känns som stora deläventyr för en liten, ganska obetydlig ledtråd till huvudäventyret.
Flodgudinnans förbannelse
Ett helt perfekt äventyr för att krydda en resa. Går att lägga in nästan var som helst. Skulle kunna funka som ett introduktionsäventyr.
Nidingsnatt
Också ett kul äventyr som går att lägga in nästan var som helst.
Skattletarfeber
Måste medge att jag inte alls gillade det här äventyret. Spelarna kände ingen som helst motivation att klafsa runt på en lerhög. Långsam uppbyggnad som exploderar i ett avslut som är alltför episkt i förhållande till resten av äventyret.
Sedan är det några äventyr som jag har (korrektur)läst men inte spellett än:
Törnetronen: Slocknad stjärna
Känns som att det är i tredje delen som äventyret börjar på riktigt! Finns väldigt många intressanta delar i äventyret och det känns mycket mera sammanhållet än de två första delarna. Jag ser verkligen fram emot att spelleda detta!
Klockan klämtar för Kastor
Känns inte som ett jätteintressant äventyr, trots att det till stor del är en detektivhistoria. Kan inte riktigt sätta fingret på varför det inte känns intressant och det är mycket möjligt att jag ändrar uppfattning när jag väl testar det.
Glömda gudars klagan
Vi påbörjade det så smått med delvis helt nya spelare. Rätt svårt att få etablerade spelare att intressera sig för berättelsen. Så på det viset märks det att det är ett konventsäventyr. Men får man väl in spelarna på banan känns det som ett mycket bra äventyr. Mycket intriger, vilket jag gillar. Kanske skulle det gå att kombinera med Törnetronen: Slocknad stjärna eftersom det delvis rör sig i samma områden och ligger rätt i tiden.
I köttet buret
Också delvis en detektivhistoria, fast mer episk och mer intrigspel än
Klockan klämtar för Kastor. Jag tror det kommer att vara kul att spelleda.