Nekromanti De härliga lilla monstret Hormz

Master Pelle

Warrior
Jag har skaffat in modulen Monster I Mundana. Jag kollade massa intressanta monster, men en av monstret som lockade mig är ju förstå Hormz. Hormz är ju riktig festlig monster som kommer bli ganska rolig när man möter dom. Det härliga med dom är ju att dom är både korkat och orädda som vågar att peta på den mest farliga rovdjur.

Det bli ännu roligare om hormz ser en av spelare rollperson som deras ledare och kommer ställer vis problem för stackar rollperson begrund av deras ointelligent men ochså börja hormz tappa saker och dansa när dom hör sång och musik (det vore värst om rollperson få hormz att bära hans värdefulla och väldig otålig föremål). Sen är det ochså svårt att göra av med dom om inte rollperson försöker döda dom...

Jag måste säga att Hormz är ju den mest komiska monstret i Mundana.

Magnus L

Hero
Re: De härliga lilla monstret Mörkerhund

Jag diggar verkligen mörkerhundar..

Dom kan användas till många olika saker..

En ylande flock mörkerhundar efter en grupp ger en skön känsla..

Dessutom...jag har ju Tazaghirr.

Minimoni

Homelander

Innan den nya monster modulen så tyckte jag mörkerhundar såg töntiga ut... Nu med de nya bilderna har dock min uppfattning förändrats. Mörkerhundar är om man får gå efter bilderna det kusligaste monstret!

Tzimisce

Master Pelle

Warrior
Den riktiga fasafulla monstret

Den mest fasafulla monstret jag skulle inte helst möta är ju wyrd. Wyrd är så riktig gigantisk stort så att man tappa direkt moralen. De som kan nog klara att kämpa mot wyrd är ju förstå de riktiga stora drakar.

Nja, jag vet inte riktigt...

...Eller är det bara jag som tycker att hormz är vättar 2? Väldigt överflödiga tycker jag, men trevligt att någon får nytta av dem!

Mvh Victor Palm

Minimoni

Homelander
Re: Den riktiga fasafulla monstret

Hallå!

Håller med dig om att Wyrd måste vara det farligaste monstret. Men kolla bilden på mörkerhunden. Den är ju "Satans dog from Hell". Det bara strålar ondska från den.

Måste passa på att berömma de nya bilderna i "Monster i Mundana". De är enormt mycket bättre än i den äldre monster moduen.

Tzimisce

Silvervarg

Warrior

En ylande flock mörkerhundar efter en grupp ger en skön känsla...

Du glömde små praktiska detaljer som, månsken, nattmörker,skogar,slätter,skräckfyllda ögon,förrvirring,panik,svett,adrenalin,ångest,rötter/sten att snubbla på....
Man skulle kunna göra någe riktigt fint och smaksigt (Nalle Puh smask) av dessa ingredienser...

Så skämms Revan, Skämms :gremwink:

Pendragon

Swashbuckler
Bah! Humbug!

Dessa nya fånerier till monster... tsss. Ge mig ett hyggelmonster vilken dag som helst.

/Joel - monsterkonservativ

Magnus L

Hero

Så skämms Revan, Skämms

Ja det är illa...tänkte väl att det liksom ingick i paketpriset för Mörkerhund TM.