Nekromanti De nya D&D figurerna....

chrull

Stockholm Kartell
hemska

Vettiga figurer?
vad är det för fel på suddigummin? :gremlaugh:

chrull

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
De var väl inte så illa...

...tänkte jag när jag såg miniatyrbilderna. Men när jag klickade på en av dem fick jag se en figur som såg ut som John Malkovich efter att man lobotomerat honom, krympt hans huvud och satt på honom en slarvigt målad ringbrynja. Usch ja!

/tobias

Dilandau

Myrmidon
Jösses! De var verkligen hemska! Kantiga och overkliga. Dessutom jäsingens fult målade. Skäms! Skäms!

Björn Hellqvist

Swordsman
Några av dem var rätt OK, men på det hela taget så var de inte bättre än genomsnittet för 20 år sedan. Redan då var Ral Parthas figurer vida överlägsna de här nya kreationerna.

Storuggla

Champion
Men vänta nu...

"Inexpensive, durable plastic, prepainted miniatures for Dungeons & Dragons? Welcome to the Golden Age of Fantasy Gaming!" ... säger WotC.

" Särskilt om man som jag har som bihobby att måla figurerna" säger Archer.

Jag ser en intressekonflikt.

Storuggla, tycker fortfarande figurerna var anskrämliga

Klon

Hero
Welcome to convertions my freind...

Det är i stort sett nyckeln. Det finns kanske ett lite begränsat utbud på färdiga figurer som har stor variation om du köper GW, då främst warhammer. Jag skulle titta lite på Mordheim, och sedan ta och försöka mixtra ihop egna figurer från olika pack. Det är bara att gå lös med vad du nu kan tänkas ha för verktyg och kapa och klistra.

Rekomenderar varmt "green stuff"
Det är det bästa tipset jag kan komma på såhär rakt av, vet att det har funnits Chronopia-figurer, men om de går att få tag på alls längre så är inte jag den som vet vart.

Foggmock

Myrmidon
Re: Welcome to convertions my freind...

Som jag nämnde i förbifarten på kulturforumet (?) så sitter Excelsior på licensen för Warzone och Chronopiafigurerna. Det finns figurer kvar ute i handeln, men de är extremt sällsynta och man ska nog inte lita på att hitta det man vill ha. Hör efter med Tradition eller nån annan spelbutik där du bor om de har kvar nån låda med figurer de inte har uppe på display.

Annars är det bara att vänta på att Excelsior ska börja producera och mångla ut figurer igen.

Eleas

Hero
Joo...

...likaså min hund. Man får undra om evolutionen utrustat deras skulptörer med motställda tummar...

--Björn, evolution must be served

Archer

Swashbuckler
Konverteringar..

..sysslar jag med. Green Stuff är trevligt. Problemet är att det kan vara svårt att få till figurer som liknar de olika monstren i D&D, utan att ta till metoden att bygga hela figuren av Green Stuff.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Redan då var Ral Parthas figurer vida överlägsna de här nya kreationerna. "

Vem är/var Ral Partha?

Björn Hellqvist

Swordsman
...och som gjorde de i min mening snyggaste figurerna någonsin. Smäckra, detaljerade, intressanta, äkta 25 mm. Citadel? Bah!

Klon

Hero
okej...

det kan iof vara ett problem. men eftersom detta är de nya borde det väl finnas äldre, right?

i så fall borde man kunna få tag på en del av dem, om nu inte de är lika hemska då vill säga.

bygga hela figuren blir kanske ändå inte nödvändigt, men jag antar att stora bitar av den kommer vara greenstuff, och att den kommer bestå av många olika modeller, således blir den DYR.

tragiskt att detr skall vara så, men va f*n, det är ionte så mycket att göra åt