Det tycker jag de har varit tydliga med att de inte kommer att göra. Det kommer inte ens kallas det fempunknågonting. Sen kan vi ju gräla om ändringarna är så stora att 5.5 är ett bra namn, det kanske mer är 5.1 det här?Jag trodde de skulle döpa det till D&D 6ed ändå. Men de verkae göra en ny .5 edition? Respekt! Gammal fin D&D tradition
Ja, men jag trodde inte på demDet tycker jag de har varit tydliga med att de inte kommer att göra. Det kommer inte ens kallas det fempunknågonting. Sen kan vi ju gräla om ändringarna är så stora att 5.5 är ett bra namn, det kanske mer är 5.1 det här?
Ja, det här kommer att skilja agnarna från vetet.Alltså, det blir ju ett förträffligt år att köra Köpfritt!
Eftersom Wizards bara tycker vi ska kalla det "5e" så blir det något av en motståndshandling att kalla det 5.5. Och det är ju bra!Ja, men jag trodde inte på dem
Jag tror att 5.5 blir namnet eftersom alla redan säger 3.5 och 2.5. Men jag kan ha fel.
Men hur ska man kortfattat hålla isär det från tidigare existerande 5e om man kallar det för 5e? Hur säger man motsv "Jag är ok med hur XYZ funkar i 5.5 men det var - imo - bättre i 5.0"?Eftersom Wizards bara tycker vi ska kalla det "5e" så blir det något av en motståndshandling att kalla det 5.5. Och det är ju bra!
Jag är måhända onödigt ekonomisk men jag skulle bara lägga 2 000 kr på ett spel om jag var riktigt jäkla sugen på att spela det.... 2000+ kronor ...
Man får ju då säga saker som ”de nya böckerna”, ”2024 års böcker”, nu-5e … Jag tror att WotC får,acceptera att folk kallar det något i stil med 5.5.Men hur ska man kortfattat hålla isär det från tidigare existerande 5e om man kallar det för 5e? Hur säger man motsv "Jag är ok med hur XYZ funkar i 5.5 men det var - imo - bättre i 5.0"?
Blir knas om man inte gör nåt med versionsnumret..
Jag köpte 5e-böckerna för att stilla min nyfikenhet, men jag känner väl att min nyfikenhet för de nya böckerna inte är stor nog för att lägga ut 2000 kronor. I alla fall inte när jag har så mycket olästa och ospelade rollspel hemma.Jag är måhända onödigt ekonomisk men jag skulle bara lägga 2 000 kr på ett spel om jag var riktigt jäkla sugen på att spela det.
Många säger väl DoD23? Så DnD24 vore ju inte helt orimligt.Men hur ska man kortfattat hålla isär det från tidigare existerande 5e om man kallar det för 5e? Hur säger man motsv "Jag är ok med hur XYZ funkar i 5.5 men det var - imo - bättre i 5.0"?
Blir knas om man inte gör nåt med versionsnumret..
Inte om man ser det i ett tomrum, nej. Men man säger ju DoD23 och DnD 5E för att man har olika beteckningstraditioner i spelserierna. Det finns ingen enighet om vilken DoD-version som är vilken utgåva, så man går istället på det oomtvistade: publiceringsåret.Många säger väl DoD23? Så DnD24 vore ju inte helt orimligt.
”Nya 5E” vs ”Gammla 5E”Men hur ska man kortfattat hålla isär det från tidigare existerande 5e om man kallar det för 5e?
Alla vet att det rimliga hade varit:Personligen är jag allergisk mot oskicket med versionsnummer som påminner om mjukvaruvärlden.