Nekromanti De nytryckta ADnD-böckerna

anth

Vetefan
Någon som köpt nytrycken av ADnD?
Om så:
- hade du de gamla böckerna sedan tidigare?
- varför köpte du nytrycken?
- har du några åsikter om nytrycken?

Självklart har jag själv köpt nytrycken fastän de gamla böckerna står i bokhyllan.
Jag skyller på:
- Jag samlar på rollspel.
- De gamla böckerna är slitna.
- Mina favoritspel just nu är LL AEC och C&C.

Jag tycker att de lyckats få djävligt snygga omslag och innehåller ser ut att vara identiskt med de gamla böckerna.

Även jag har köpt dem.

Anledningar:

- Hade bara ett par SJUKT slitna gamla ex som jag skaffat på tradera någon gång, sedan tidigare.

- Jag är också en samlare.

- Jag ville gärna stödja Memorial Fund'en

Jag tycker om bökerna, de är snygga, de verkar vara av bra kvalitet men jag kommer aldrig använda dem då jag tycker att de är fullständigt oläsbara med dess marginaler och blocktext (samt språkbruket).

Men, jag är glad att kag har dem.

Botulf

Hero
Tycker det är ballt men har inte köpt dom. Skyller på att jag inte är en AD&D person utan föredrar D&D BECMI. Skönhetsfläckar till trotts. Inte för jag tror det kommer hända, men jag önskar WotC skulle ge D&D Rules Cyclopedia samma behandling*.

*Eller nja nästan. Illustrationerna kan de byta till Elmore´s från BECMI böckerna då RC var mestadels ful som stryk)

Storuggla

Champion
BECMI > AD&D alla dagar i veckan. Och illustrationerna i RC får de göra vad de vill med, bara de behåller cyklopmagikern som trots att han bara har ett öga likförbaskat verkar se i kors.

Storuggla, derpigaste magusen ever

Men jag önskar WotC skulle ge D&D Rules Cyclopedia samma behandling*.
Inte samma sak, men WOTC ska ge ut allt gammalt TSR stuff tillbaka till 1974 (tror jag det var) elektroniskt.

Botulf

Hero
lasergreger said:
Men jag önskar WotC skulle ge D&D Rules Cyclopedia samma behandling*.
Inte samma sak, men WOTC ska ge ut allt gammalt TSR stuff tillbaka till 1974 (tror jag det var) elektroniskt.
Jupp. Önskar de tar steget fullt ut och fixar att allt blir tillgängligt via PoD istället för bara pdf. Det vore en syn för gudarna. PDF har för mycket begränsningar. Printa något sådant som Birthright grundboxen liksom? Kommer inte på fråga. Och jag spelar inget som jag inte har på bordet printat eller i bokform.

Hunk

Hero
anth said:
Någon som köpt nytrycken av ADnD?
Om så:
- hade du de gamla böckerna sedan tidigare?
- varför köpte du nytrycken?
- har du några åsikter om nytrycken?
- Ja, ett ex av vardera bok och omslagstyp.
- Öh, det kändes som man var tvungen... Jag är egentligen ingen samlare, men att ha ett ex av vardera AD&D 1E-regelbok känns som ett måste om man är rollspelare.
- Snygga omslag, men jag har inte hunnit öppna böckerna och titta igenom.

Schtajner said:
Och spelar inget som jag inte har på bordet printat eller i bokform.
Förtår dig helt och hållet. Det sagt så har jag ändå blivit kär i min surfplatta vid bordet, en bra pdf-läsare gör det mycket bekvämt.