Nekromanti Deathgame

Johan K

Gammal & dryg
Humm, alltås.. Tycker att det här känns inst sagt udda, eller vad man ska säga...
Samtidigt så är jag sådär nyfiken på detta. man kanske skulle hoppa in i detta nån dag, bara för att se vad som händer..

/ Johan K, som antagligen kommer att gapskratta den dag nån kommer & riktar en banan mot en.-.. :gremgrin:

Storuggla

Champion
Deathgame är en avart till Killer, Killer är ett slags lajv. Lajv är allmäna spel. Tråd flyttas.

Storuggla, vårstädning

Jo har också funderat på att prova, bara-för-att... Fast vet inte riktigt om jag är tillräckligt modig för att kunna springa fram till någon okänd person på stan och hugga ner denna med ett "svärd" :gremtongue:

Dessutom så har jag redan typ en miljon hobbies, så jag vet inte om jag har tid med en till :gremsmirk:

Wilmer

Hero
Jag skapad en klan med några polare och var med ett kort men hektiskt ögonblick förra omgången. Vi ägnade lång möda åt att leta upp en tjej i Täby och skjuta henne mellan ögonen då hon öppnade dörren.

Två dagar senare blir en av oss skjuten i ryggen av hennes klanledare på väg till skolan. Jag blir på hämndhumör och börjar forska lite om honom (finns inte i Eniro). Finner hans namn på en gammal medlemslista i Täbys ungdomsteater som en av mina klasskompisar nu råkar vara med i. Jag ringer min klasskompis och efter en lång stunds övertalande går han med på att mörda honom som förrädare (keps+solglajjer). Jag säger tydligt att han bör använda banan eftersom det är smidigast och han får ändå inte mer poäng för ett fetare vapen.

Rapport från fronten: Han hade dragit sprinten ur vad han trodde var en handgranat och kastat den bredvid målet vilket blir asglatt när det ser att granaten i själva verket är ett päron, vilket inte alls är ett vapen. Så kan det gå.

Deathgame är omständigt men roligt och de flesta verkar ta det ganska lugnt och visa "sportsmansship".

Ok lol. Jo det verkar kul, men som du sa så verkar det rätt omständigt. Sedan så måste man väl nästan vara medlem i en klan för att ha riktigt kul?

Funderar på att haka på nu mot slutet av den nuvarande omgången bara för att prova på... Fast vet inte om jag kommer att göra det om det bara blir jag som kör av de jag känner.