Nekromanti Deathmatch i N2

BaRcA

Veteran
En kompis till mih hade läst att några hade spelat något liknande Deathmatch. Han och jag tänkte att det lät roligt så vi bestämde oss för att prova! Vi skaffade en ritning över vår skola (för att få spela i en miljö man känner sig hemma i och känner till) och fixade ihop lite folk. Sedan började vi fundera på vilka regler man skulle använda... Jag tyckte att det skulle bli för mycket tid för varje som man inte fick höra för man får ju inte veta var var och en är. Turbaserat var vår nästa tanke... Något liknande som fallout-reglerna... så att man har actionpoints beroende på hur rörlig man är... har någon något annat förslag eller förslag som kan förbättre turbaseringen? vore glad för alla svar! /BaRcA - Den som lever står kvar

Pendragon

Swashbuckler
låt dem sitta åtskijda helt enkelt och beräkna hur fort de tar sig fram med hjälp av förflyttning helt enkelt

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"

SKIN69

Warrior
Exaktemundo. AP är gammeldax, nu är det FF som gäller.
Det handlar ju om hur snabbt kontra noggrant man vill göra saker. Jag kanske vill offra hela min omgång på att skjuta på nån medans han kanske vill spotta iväg 10 skott hej vilt och sen kasta en granat.
eller nått

är det nån som som är intresserad av de oficiella analfapetreglerna?

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking

smaffy

Hero
kör killer i stället..

inte för att vara taskig eller så..
men om ni vill skjuta på varandra finns det bättre alternativ än att simulera det i nått litet rollspel =oP

paintballkrig..
laserdoom.. ASKUL! fast ni måste bo i en stad med sånnt i. göteborg och stockholm har. det är kuligare i göteborg.. =oP
äggkastning.. kostar oxå pengar, men inte lika mycket.
har ni inte råd med nått av dem så funkar vattenkrig rätt bra.. faktiskt. det är i alla fall kuligare än att rollspela era pangpanglekar..

det är ju snart sommar!! ni kan ju samla ihop ett par kompissar och köra killer.. det var sånnt på min skola, nästan alla var med.. fast jag anmälde mig för sent, så jag gick omkring med min vattenpistol och sköt oskyldiga =(

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Pendragon

Swashbuckler
bring 'em on!

kommer du ner och kör alfapet på sydcon också om det blir en hit på Gothcon?

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"

BaRcA

Veteran
Re: kör killer i stället..

jo men vi vill köra det genom rollspel. Så att man kan göra vågade saker och röra sig runt mer och använda sina rp:s som man känner sig hemma i. det e därför vi vill använda oss av N2

/BaRcA - Endast de som överlever står kvar