lokomotiv_UBBT
Hero
Om man skulle ha en tävling i debatt här, hur skulle en sådan vara upplagd? Några ideer? Skulle tycka det vore intressant.
Ungefär såhär?Om man skulle ha en tävling i debatt här, hur skulle en sådan vara upplagd? Några ideer?
Alla som deltar förlorar.Om man skulle ha en tävling i debatt här, hur skulle en sådan vara upplagd?
Nej, inte som ren tävling. Jag skule tycka att det vore lite väl krystat att ha en debatt, bara för saken skull.Skulle tycka det vore intressant.
Vem vet, vi kanske har en retorikutbildare här? Vi hade en retorikkurs på jobbet för ett tag sedan och utan att ha något specifikt att gå så har jag en distinkt känsla av att han som höll den (yngre kille med skägg) var aktiv rollspelare.Jag har också gjort liknande i retoriken, och det skulle kunna vara kul. Gärna i samband med någon form av... utbildning?
Precis, kunde inte ha sagt det bättre själv. Sedan så känns det väl ändå lite löjligt att döma något sådant som en debatt. Den vinns liksom ändå utefter det man kan tyda utav den, hur inläggmönstret följer så kan man liksom se det ändå. Om man nu skall vara barnslig och tala om vinnare och förlorare i det här fallet. Nja, det blir lite överdrivet, lite amerikanskt highschool-stuk...Johan K said:Nej, inte som ren tävling. Jag skule tycka att det vore lite väl krystat att ha en debatt, bara för saken skull.
Det räcker gott & väl med de debattaer, diskutioner & allt sådan som vi redan har här.
Dels det, men framför allt en sakligare debatt där irritationsskapande fulknep inte får samma möjligheter till genomslag.Tror snarare så att rollspel.nu om något skulle behöva det här, kanske det skulle kunna leda till ett trevligare diskutions klimat.
Jag tror att det mer handlar om stilmässiga grepp och korrekt argumentation än om att "vinna" diskussionen.Att sedan döma huruvida folk säger något hypat på ett argumentationssegrande vis eller ej tycker inte jag är det relevanta. Det märker man ju av själva diskussionen i sig.