Okej nu har jag läst igenom det där och jag tycker att du verkar ha tänkt igenom det här ordentligt (jag kanske snor hela idén till min egen spelgrupp
). Har väl egentligen inte så mycket tips att komma med, men men jag kan väl nämna ett par saker jag kom att tänka på.
Vill de inte ha tillbaka pengarna? Pengarna borde väl vara ett bra bevis? Ja okej det är ju inte så att det går att känna igen just de pengarna men ifall man vissar upp stora summor pengar som man säger att det kommer från en viss person och att de är de stulna pengarna (speciellt om det är allmänt känt att personen ifråga inte har så mycket pengar)?
Magikern, lite mer information om han skulle jag vilja ha (det hjälper väl inte dig så mycket men det skulle vara intressant).
Tjuven (alltså den som Alva såg smyga till köpmannens hus) går det att få tag i honom eller har han gått upp i rök?
Pengarna, hur stora summor rör det sig om egentligen? Är det för stora summor blir det väl j*vfligt tungt att bära med sig allt i en säck (eller iofs så behövs det överdrivna summor för att det ska bli så tungt...tänker med varmt hjärta på då min nekromantiker stal två kistor fullla med mynt från handelhuset Wezi i Jarla, varje kista vägde runt 150 kg).
Ifall du vill ha in lite mer händelser av mindre betydenhet så kan du ju alltid använda dig av händelsetabellen för händelse i stad i Spelledarens Guide alternativt Jarla.
Sedan gillar jag beskrivningarna på skvallersamtalen