Nekromanti Deckaräventyr, behöver tips

Mr Jacquel

Veteran
Allt vad ni kan komma upp med för att ytterligare fördjupa storyn och konflikten. Gärna lite tips för att förbättra skrivandet och liknande också. Jag bifogar äventyret så det är bara att ladda ned går på en sekund.
Om ni har några andra kommentarer är de också mycket välkomna.

Jaggernaut

Hero
Okej nu har jag läst igenom det där och jag tycker att du verkar ha tänkt igenom det här ordentligt (jag kanske snor hela idén till min egen spelgrupp :gremlaugh:). Har väl egentligen inte så mycket tips att komma med, men men jag kan väl nämna ett par saker jag kom att tänka på.

Vill de inte ha tillbaka pengarna? Pengarna borde väl vara ett bra bevis? Ja okej det är ju inte så att det går att känna igen just de pengarna men ifall man vissar upp stora summor pengar som man säger att det kommer från en viss person och att de är de stulna pengarna (speciellt om det är allmänt känt att personen ifråga inte har så mycket pengar)?

Magikern, lite mer information om han skulle jag vilja ha (det hjälper väl inte dig så mycket men det skulle vara intressant).

Tjuven (alltså den som Alva såg smyga till köpmannens hus) går det att få tag i honom eller har han gått upp i rök?

Pengarna, hur stora summor rör det sig om egentligen? Är det för stora summor blir det väl j*vfligt tungt att bära med sig allt i en säck (eller iofs så behövs det överdrivna summor för att det ska bli så tungt...tänker med varmt hjärta på då min nekromantiker stal två kistor fullla med mynt från handelhuset Wezi i Jarla, varje kista vägde runt 150 kg).

Ifall du vill ha in lite mer händelser av mindre betydenhet så kan du ju alltid använda dig av händelsetabellen för händelse i stad i Spelledarens Guide alternativt Jarla.

Sedan gillar jag beskrivningarna på skvallersamtalen :gremlaugh:

Mr Jacquel

Veteran
Pengarna får ses som stark teknisk bevisföring, men då ska man som sagt hitta dem också, får skriva till lite om var de kan finnas o så... tack så mycket!
Magiker?? nån sån minns jag inte att jag har skrivit om... om du menar boven i dramat så e det bara en ovanligt slemmig köpman med ett minst sagt dåligt rykte...
Alva kan man möta på vid diverse tillfällen, slå en fyra fem t6 lite då o då för o se om de märker av henne... hon gillar att förfölja folk och smyga på dem så hon kan till o med börja smyga efter rpna själva... eller menar du han som han kände?? för jag tror jag skrev d nånstans... eller så kunde han prylar själv... jag kanske får uppdatera filen när jag har kollat på det här lite närmare...
Det rör sig om rätt mycket pengar, främst guld som har stulits från spelen... säcken väger en hel del med andra ord, men tanken är ju att bankiren är hypnotiserad eller på annat sätt förhäxad, så han får lite extra styrka att bära den med från sin galenskap...
Och skvallret är min stolthet.. läste Bödeln precis innan jag skrev den och däri finns en hel del snack av den stilen.

Jaggernaut

Hero
Magiker?? nån sån minns jag inte att jag har skrivit om... om du menar boven i dramat så e det bara en ovanligt slemmig köpman med ett minst sagt dåligt rykte...

citat från din text:
Om man uppdagar att han tagit hjälp av en magiker för att förvända bankirens sinnen kan man dra till med att han är farlig och inte skyr några medel för att åstadkomma sina mål, han har ju till exempel använt sig av svartkonst för att på ett listigt sätt förvandla en mycket respekterad medborgare till sitt personliga verktyg.
Jag fick det till att det fanns en magiker med i spelet (iofs var jag ganska trött i går då jag läste klart ditt deckaräventyr). Nog för att jag nu med får ihop det som att en magiker finns med.

Alva kan man möta på vid diverse tillfällen, slå en fyra fem t6 lite då o då för o se om de märker av henne... hon gillar att förfölja folk och smyga på dem så hon kan till o med börja smyga efter rpna själva... eller menar du han som han kände?? för jag tror jag skrev d nånstans... eller så kunde han prylar själv... jag kanske får uppdatera filen när jag har kollat på det här lite närmare...

Tjuven som Alva såg (dens som var överdrivet dålig på att smyga), vem är det förresten? Nu då jag läste om det stycket fick jag det till att det var handelsmannaeunucken men i citatet under (det om pengarna) så tycker åtminstone jag att det står att det är bankirer som är tjuven...nu är jag förvirrrad :gremsuck:

Det rör sig om rätt mycket pengar, främst guld som har stulits från spelen... säcken väger en hel del med andra ord, men tanken är ju att bankiren är hypnotiserad eller på annat sätt förhäxad, så han får lite extra styrka att bära den med från sin galenskap...

Här tycker jag det står någonting om en magiker igen (troligtvis är det bara jag som har fastnat på det där med magiker men... :gremlaugh:) eller är det eunucken själv som har förhäxat bankiren?

Mr Jacquel

Veteran
Jo just d ja!, nu minns jag honom, han är en som eunucken anlitar för att hypnotisera bankiren till att sno alla pengarna.
Räcker det till svar på alla frågorna eller ska jag utveckla mig lite?