Nekromanti Deep Freeze - ny onlinekampanj

Torak

Veteran
Tjena!
Jag och en polare har just startat en ny kampanj, som väntas börja framåt november. Den utspelar sig i Antarktis, på en engelsk forskningsbas (ja, Mike fick iden från The Thing, men bara för platsen), och RPna är alla helt vanliga dödliga (väldigt dödliga) vetenskapsmän, och så vidare.

Spelet använder White Wolf's gamla hederliga system, och är baserat på MSN Groups (så du postar när du har tid).

Om det kan tyckas intressant finns mera information på

http://groups.msn.com/DeepFreeze

/Andrew

Svalander

Warrior
Har redan reggat mig. Ska fundera pa koncept och karaktar. Bara en kort fraga; ar det klassisk horror/splatter, klassisk WOD eller thriller vi ska kora? Kan vara bra att veta nar det kommer till karaktarsgenerationen.Ciao

Torak

Veteran
Det är... tja, lite mittemellan. Så vitt du vet är det bara en bunt vetenskapsmän på sydpolen, i engelska territoriet. För karaktärerna har jag lagt upp Characturge och en specialgjord template under Documents, så det är enklast att använda dem.

Det kommer nog trots allt att vara mest thriller.

G

Guest

Guest
Hmm.. för oss människor som inte riktigt hänger med kan du väl förklara projektet lite mer!

Det skulle vara snällt... eller så blir jag super mobbad för att det endast är jag som inte hänger med

Torak

Veteran
System: White Wolf, Hunter (som grund, diverse smarre andringar)

Plats: Antarktis, engelska territoriet, Trevelyan-basen

Tid: Nutid, vinter

RP: Forskare, med diverse andra gubbar. Inga superkrafter, inga overnaturliga monster... Bara vanliga manniskor

Stamning: skrack i Hitchcock-stil, om inte SL tar over helt... (han tycker att ansenliga mangder blod overallt ar hur man skrammer RP)

Vad mer ville du har for information?

akenol

Veteran
Hur ofta ska man göra inlägg? Hur långa ska inläggen vara? Hur lång är varje turn? Alltså, ska man beskriva vad man gör i just denna minut eller ska man beskriva vad man gör denna dagen?

G

Guest

Guest
Jo lite mer infromation skulle vara bra... men mer om själva konceptet onlinekampanj... hur fungerar det, är det som vanligt rollspel men det är över nätet?

Är lite bakom flötet /images/icons/hairy.gif

Torak

Veteran
Det beror pa. Under strid sa ar det turbaserat, men for det mesta ar det som att skriva en berattelse; du skriver i tredje person, som en novell, och nar din bit ar klar och du vill att nagon ska reagera skriver du [TAG] (ung. "Kull"). For ett exempel pa ungefar hur det fungerar, kolla pa http://groups.msn.com/sodiumnoir och /constantinoplebynight

Torak

Veteran
Nja... Det ar inte lika omedelbart. Kolla beskrivningen i mitt forra inlagg, nedan, sa ser du. Jag har aven listat tva mycket bra exempel, sa du kan se hur det funkar.

Du postar sa ofta du hinner, men helst minst en gang i veckan.