Nekromanti Default värdshus

Conan

انتفاضة
Hur ser erat default värdshus ut och vad serverar de för mat?

Mitt: Skänksal, bardisk med rund värd bakom (alternativt torkar han bord). Övervåning med soval och några rum. Uthus på baksidan och separat stall. Maten som serveras är grönsaks- eller kött-soppa eller stuvning.

Eldstad i mitten med soppgryta och murstock över och värdshusvärd eller piga bredvid. Runda eller avlånga bord utspridda i rummet. Trappa upp till sovloft. En bakdörr till matförråd och värdshusvärdens bostad.
Värdshusets namn får spelarna komma på, om det inte tar för lång tid (en grupp satt i ca fem minuter innan de lyckades enas om "Den ful(l)a ankungen").

LordTengel

Swordsman
Evokee;n65159 said:
Hur ser erat default värdshus ut och vad serverar de för mat?

Mitt: Skänksal, bardisk med rund värd bakom (alternativt torkar han bord). Övervåning med soval och några rum. Uthus på baksidan och separat stall. Maten som serveras är grönsaks- eller kött-soppa eller stuvning.
Det här låter som de jag brukar presentera, med tillägget att värdshusvärden står och torkar ur halvdiskade sejdlar.

Mutanten

Hero
Jag tror mer att värdshusvärden med familj bodde på övervåningen och att sovsalen låg i ett separat hus. Stallet låg nog inte heller på övervåningen. Jag kan tänka mig att även värdshusvärden och personalen också bodde i ett separat boningshus och att värdshuset bara hade en våning.
De åt nog mycket rotfrukter. Förhållandevis lite kött.

Ymir

Liten kantbaron
Pratar vi värdshus som jag -egentligen- vill att de ska se ut eller värdshus som jag tvingar dem att se ut av komplex för att mina spelare ska se ned på mig annars?

I det förra fallet vill jag liksom ha ett ashögt torn i typ Drömmarnas stad med målade fönsterglas och crazy tinnar och burspråk med pittoreska, väldoftande rum med himmelssängar, arabesker och rokoko-stukaturer och gigantiska bokhyllor med lönndörrar som går in i konstiga biblioteksdimensioner. Maten som serveras är polkagrisar, pannkakstårta, drunokisk pilsner, goro-goro (helstekt människoskalle från Stora arkipelagen), samt den där bisarra fågeln från Historieätarnas 1600-talsavsnitt som är full av extra små fåglar vars huvuden sticker upp ur dess buk. Värdshusvärden är en 2,5 meter hög jakhumanoid med träben och kärlekshandtag, resten av personalen är exotiska och yppiga värdshuspigor i skamlöst urringade rokokovolangklänningar. Also, golvet på bottenvåningen är blyinfattat glas under vilket det är en bassäng med hajar, solfiskar och havsnymfer.

I det senare fallet är det väl ett råtthål i typ Gnaar-Mur med spermafläckade sängar och blodfläckade träpaneler med hemliga fack som bara döljer damm. Maten är typ garum och gröt och blaskig öl som smakar mögel. Värdshusvärden är en enögd snarstucken äldre dam som sett allt och servas av en staff bestående av indolenta, inavlade stalldrängar och desperata, utmärglade pigor. Flera har rethosta, och det är antagligen något som smittar.

Fahnen

Swordsman
Ymir;n65211 said:
Pratar vi värdshus som jag -egentligen- vill att de ska se ut eller värdshus som jag tvingar dem att se ut av komplex för att mina spelare ska se ned på mig annars?

I det förra fallet vill jag liksom ha ett ashögt torn i typ Drömmarnas stad med målade fönsterglas och crazy tinnar och burspråk med pittoreska, väldoftande rum med himmelssängar, arabesker och rokoko-stukaturer och gigantiska bokhyllor med lönndörrar som går in i konstiga biblioteksdimensioner. Maten som serveras är polkagrisar, pannkakstårta, drunokisk pilsner, goro-goro (helstekt människoskalle från Stora arkipelagen), samt den där bisarra fågeln från Historieätarnas 1600-talsavsnitt som är full av extra små fåglar vars huvuden sticker upp ur dess buk. Värdshusvärden är en 2,5 meter hög jakhumanoid med träben och kärlekshandtag, resten av personalen är exotiska och yppiga värdshuspigor i skamlöst urringade rokokovolangklänningar. Also, golvet på bottenvåningen är blyinfattat glas under vilket det är en bassäng med hajar, solfiskar och havsnymfer.
Hahaha, låter ju helt underbart. Jag ska så ha med ett sådant ställe!