Nekromanti Defensiv?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,451
Två frågor:

1. Det finns ju skottsäkra västar men om man får ett skott i huvudet är man ju chanslös. Rätt?

2. Varför är det bara överklassmänniskor som blir genmanipulerade? Borde inte slumbefolkningen få tillgång till det i form av försökskaniner?

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
1. En skottsäker väst skyddar bara bålen, möjligtvis armar, nacke samt lår oxå... Inte huvudet, skydd man bär på huvudet kallas oftast HJÄLM!
2. Det är dyrt med genmanipulering men om du vill kan du väl låta sönderknarkade getthoungar med tre ton tungmetaller i kroppen och cancer i njurarna bli försökskaniner i en klinisk undersökning...

Dom svaren lät kanske onödigt bitska men jag är hungrig, då blir det så.. Ursäkta

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Ett inte lika bitskt svar som från SKIN :)

<I>1. Det finns ju skottsäkra västar men om man får ett skott i huvudet är man ju chanslös. Rätt?</I>

Ja? Om man inte håller på att sätta på sig skottvästen just genom att dra den över huvudet (vilket är en ganska ovanlig metod för att sätta på sig skottvästar).

<I>2. Varför är det bara överklassmänniskor som blir genmanipulerade? Borde inte slumbefolkningen få tillgång till det i form av försökskaniner? </I>

Det finns väl en händelse under uppväxten som underklass eller hemlös? Att man blir genmanipulerad, vill säga. Det är inte i tillräckligt stor skala för att alla underklass eller hemlösa ska få möjligheten, vilket dock gäller för överklass och social elit.

/RipperDoc





<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
1. Det finns ju skottsäkra västar men om man får ett skott i huvudet är man ju chanslös. Rätt?

Japp... du har vunnit den stora rosa nallen i hörnet. Vill du skydda huvudet rekommenderas hjälm, lämplig cybertech, pansarfordon eller en resa till säkrare omgivningar.

2. Varför är det bara överklassmänniskor som blir genmanipulerade? Borde inte slumbefolkningen få tillgång till det i form av försökskaniner?

Det finns en väldigt stor befolkning i slummen och det finns en gräns på hur många försökspersoner man behöver. Dessutom är det betydligt mer riskabelt att vara försökskanin eftersom inte ens de som utvecklat drogen vet exakt vad som kommer att hända (därav behovet av försökspersoner). Medecinska experiment är inget man ska ge sig på om inte VERKLIGEN behöver pengarna...

"And when this land is wasted, where will we go?"

Bengtsfors?

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,451
Re: Dom där västarna

Påminn mig om att jag ska göra en liten charad för dig Douggie.

Man måste väl dra den överhuvudet.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Lektion i påklädning, del 1

antingen har de en knäppning på framsidan, som en vanlig jacka, eller så knäpps de på sidorna, och man tar den på sig som en poncho. Det finns antagligen andra varianter men de två är de vanligaste

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Lektion i påklädning, del 1

en så kallad kardborre-KNÄPPNING måhända?

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
offensivt!!

1) ja. man dör om en kula perforerar skallen så att hjärnan rinner ut. varför har man då en skottväst? för att det är enklare att träffa torson och därför skjuter man där oftare?? man har inte skottväst för skallen, då ser man nämligen inte. om du vill ha skydd överallt så finns det specialvästar för det, men eftersom de är dyrare och oflexiblare används de inte så ofta. man har skyddsväst för att det ökar chanserna för överlevnad. jag såg ett "reportage" om en amerikansk polis som sköt ihjäl en brottslig som tidigare skjutit ihjäl folk och höll på att skjuta ihjäl polisen. han sa att han blivit tränad till att först skjuta två skott på magen, och sedan ett skott i huvet (om offret inte dog av de två skotten i magen). det betyder att du kan skjuta tre dödliga skott på samma tid som den dumme polisen skjuter ett dödligt skott på dig. med andra ord vinner du om du har en skottväst.. DÄRFÖR har man skottväst trotts att man dör om någon skjuter i huvet.

2) hur fattig mamman än är så är det ganska liten chans att hon går iväg och låter genmanipulera sitt barn. varför? därför att det som du sa skulle försöktestas. det kan lixom bli fel och så kommer det bara ut en blodig köttklump. det är lagom kul för mamman. dessutom, om mamman inte bryr sig om sitt barn (föga troligt, men om hon kan tänka sig genmanipulera det bör hon nästan tillochmed kunna ha ihjäl det oxå, om man tänker rent moraliskt då... eftersom det väger lika, i alla fall enligt mig) och tänker ha ihjäl det eller nått så är det stendumt att gå till försöksanläggningen. de kommer nog nämligen registrera och skriva ner att de utför testerna. skrivs det ner så kommer hennes barn oxå antagligen med i folkräkningen. kommer hennes barn med i folkräkningen så kommer staten att upptäcka när/om hon har ihjäl barnet.. och då döms hon för mord, och får asfett straff. man försökskaniniserar inte sina barn på grund av moraliska själ. (madagaskar har löst det problemet rätt bra. de använder alla politiska motståndare som försökskaniner, säljer dem illegalt (nähä?!) till företag som vill ha mänskliga försökskaniner.. (så därför är kanske marknaden mättad på mänskliga försökskaniner.. ytterligare ett själ till att inte genmanipulera sina barn)

därför blir fattiga barn inte försökskaniner.

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
"1. Det finns ju skottsäkra västar men om man får ett skott i huvudet är man ju chanslös. Rätt?"

Rätt. Men en skottsäkerväst är ingen garanti för att du överlever en kula i magen så tänk på följande när det börjar smälla omkring dig:

ELD + RÖRELSE = SKYDD

Bela
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
höjden av osmaklighet...

smaffy... hur kommer det sig att dina poster blir så onödigt osmakliga?

t ex
"en kula perforerar skallen så att hjärnan rinner ut"

Det går att säga sånt utan vara så förbaskat osmaklig...
Då och då kan man stå ut med.. men varannan post?

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Pellemannen

Veteran
Joined
8 Mar 2001
Messages
9
Location
Norrköping
Angående hjälmen

Man bör tanka på att det ser jävligt skumt ut om rp:erna kutar om kring med stålkrukor på skallarna.

Pelle är ond...........
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
...oj.

oj.. det hade jag inte upptäckt själv. men, så himla osmakliga är de väll inte? eller..? det finns väll mycket värre saker (som man kanske inte ska skriva här)?

..tycker du verkligen det? det är ju knappast bra om du känner dig illamående eller nått.. är det fler folk som tycker det är så osmakligt att jag borde skära ner på det?

(kunde du förresten inte använt dig av "skicka privat"?)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: ...oj.

räcker det inte med att säga "skjuten i huvudet" eller "skjuten i hjärnan".... det är skillnad på "halshuggen" och "halshuggen så blodat sprutar i kaskader från den avhuggna halsen"

kort sagt... lugna dig lite. Hoppas du förstår vart jag vill komma...

Vad det gäller privata meddelande, så kanske jag borde skickat ett sånt men:
1) Jag är lat, och det kräver ett par extra klick för att skicka privat.
2) Jag brukar inte sticka under stol med mina åsikter, men jag ber om ursäkt om du hellre ville för en sån här diskussion privat. Det faktum att du inte svarade med ett privat meddelande, ser jag som att du tycker det är OK att vi tar den på forumet.

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Angående hjälmen

ser det inte ännu skummare ut med en kevlarväst virad runt huvet?

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Angående hjälmen

Nu säger vi så här: Det är inte skumt att springa omkring med hjälm om man är soldat, säkerhetsvakt, byggnadsarbetare eller något sådant med uniform/skyddskläder. Om man däremot är t.ex. en Företagsman så blir det extremt mysko om man springer omkring med hjälm på huvudet.
"Vaddå? Jag kanske slår mig om jag ramlar."

Förresten så blir det skumt om man springer runt med en kevlarväst runt skallen, vad man än är. Undantagsvis psykopat.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Angående hjälmen

reminder to self: ironi funkar dåligt på nätet, särskilt utan smileys


"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

preacher

Veteran
Joined
10 Feb 2001
Messages
13
Hehe...

Sant. Sedan finns det ju något som heter hjälm, som gör en hel del skillnad faktiskt...

Jag såg ett dokumentär om en polis... Han blev skjuten av en brottsling, blev träffad i bröstet. Han hade en skottsäker väst, men hade otur i turen (?) och kulan studsade, träffade istället polisen i handen som sedan fick amputeras. osis.

Rabbena Strigoi Mortii...
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Hehe...

studsade på västen?
låter osannolikt då det är meningen att kulan ska fastna i västen... men det är kanske möjligt om man har plåtar i och det är en kraftig kula...

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 
Top