Nekromanti Delägarskap i bolag för driven programmerare

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Förutom Starchallenge så har jag ett högre mål än att ge ut ett rollspel. Just nu letar jag en driven entreprenörssjäl som har riktigt bra koll på kodning och det senare vet jag att många här har. Det första förutsätter jag att en del av er besitter. Därför postar jag den här tråden. Förslaget är mycket seriöst och ligger ute på flera ställen men rollspel.nu är ett mycket bra ställe att ställa denna fråga på.

Jag och min partner Martin har drivit ett företag sen ett antal år. Företaget står bakom en community som ska hjälpa föräldrar att få bättre insikt i sina barn och ungdomars liv. Vi har under åren haft fokus på att bygga upp ett starkt nätverk som ska leverera innehåll till communityn. Den bygger på stora samarbeten mellan de som arbetar med ungdomar över landet och lokalt, skolorna i Sverige och oss. Communityn har inget motstycke i dagsläget men undersökningar gjorda över hela landet visar att vår användarmålgrupp efterfrågar det vi vill åstadkomma. De samarbetspartner vi för dialoger med vill komma igång och arbeta med oss och ser en stor nytta i vår affärsidé.

I vår referensgrupp, som vi själva anskaffat, sitter höga näringslivsrepresentanter samt representanter från organisationer som hjälper oss med sitt kunnande och öppnar dörrar för nya samarbetspartners. En av referensgruppens medlemmar kan ge oss tillgång till över 80.000 potentiella användare som dessutom har ett uppenbart intresse av vår verksamhet. Prognosen för affärsverksamheten är god och har bedömts som mycket lukrativ då vi kommit ut på marknaden.

Jag och Martin har fokuserat på att driva upp affärsverksamheten där vår kompetens och nätverk är av betydelse. Det är nu vi är redo att lansera. Vad vi söker är en samarbetspartner som kan koda och bygga upp tekniken bakom den här communityn tillsammans med oss. För utformningen kommer vi antingen arbeta med KTH eller annan aktör.

Vi ser för rätt person en framtida möjlighet att få ingå i företaget som delägare eller sluta andra avtal som båda parter finner attraktiva. Med rätt kompetens finns stora möjligheter att bygga en community för framtiden som kan komma bli en av Sveriges största. Vårt nätverk kommer göra mycket jobb som vid innan och efter lanseringen som många andra inte klarar av. Vår produkt fyller ett behov på marknaden.

Det här är naturligtvis ett stort projekt och kräver en hel del men vi kommer börja i en skala som inte är för ohanterlig för någon av oss. Den vi söker måste vara driven och envis för det krävs i den här fasen. Vi ser det här byggt i PHP/.NET och det kommer bli en ganska tuff kodning så erfarenhet är ett krav. Det du förmodligen investerar är tid och mycket tid. Det du kan vinna är delägarskap i något som kan gå mycket långt. Låter det här intressant eller känner du någon som skulle passa så skicka ett PM eller mail. Om du inte är medlem kan du inte PMa men når når du mig på niklas.gerholm@bredband.net.

Niklas