Nekromanti Delad glädje är dubbel glädje

Cissi

Up to no good.
En tanke slog mig. Det sitter en massa folk runt om i det här landet som är galet kreativa och som säkert hittar inspiration på mängder med olika ställen.
Själv skriver jag inte rollspel men en hel del skönlitterära texter och gillar att sitta och leta efter god inspiration på nätet.

Det skulle vara himla kul om vi kunde dela med oss av intressanta grejer till varandra.
Jag börjar. :gremsmile:

Den här sidan tipsade jag om i praten för några veckor sedan och den är himla kul att sitta och kika på om man ska spela eller gillar mutant. Det är ett nutidsdokument över mänskligheten och tomheten vi lämnar efter oss.

Övergivna platser

Dela mera! :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
När jag gjorde min Arkham Horror-expansion Arkham Investigations (https://www.rollspel.nu/threads/56874) så behövde jag hitta på skoj storys/stämningstexter till sådär 540 unika kort. Det var inte lätt.

Det som hjälpte mig var att skriva in lite relaterade sökbegrepp i googles bildsök och inspireras av de bilder som poppade upp. Man kan hitta intressanta och oväntade bilder som verkligen sätter sprätt på fantasin. "Aquatic monster", "anxiety", "lurker", "gangsters", "prohibition" osv. Massor av bra idéer. Jag trodde från början att jag kanske skulle orka med 100 kort. Nu är jag som sagt uppe i 540, och kan nog kläcka ur mig ett par hundra till.