Dimfrost
Special Circumstances
Det jag gillar mest med rollspel är att hitta på coola grejer. Den kreativa delen, helt enkelt. Samtidigt är jag inte så väldigt förtjust i att vara spelledare om man då måste hitta på allt själv. Därför är jag väldigt förtjust i system som Polaris där spelarna hjälps åt att hitta på intressanta element och objekt i spelet.
I Polaris finns det ingen spelledare alls, och spelarna turas om att sköta motståndare och olika sorters bipersoner i varje scen. I Panty Explosion har spelarna ansvar för att beskriva olika delar av en scen, till exempel bakgrund, stämning, personer, övernaturligheter och händelser. Vilka andra sätt finns det att på det här viset fördela spelledarmakten bland spelarna?
/Dimfrost
I Polaris finns det ingen spelledare alls, och spelarna turas om att sköta motståndare och olika sorters bipersoner i varje scen. I Panty Explosion har spelarna ansvar för att beskriva olika delar av en scen, till exempel bakgrund, stämning, personer, övernaturligheter och händelser. Vilka andra sätt finns det att på det här viset fördela spelledarmakten bland spelarna?
/Dimfrost