Jag tänker mig två spelledare som turas om att spelleda ett rollspel eller en spelledare som är huvudspelledare och en annan som är bisittare. Jag tänker mig också att det kan vara kul att vara två spelledare som skapar äventyr och spelledarpersoner med varandra. Spelledandet blir en social aktivitet istället för en ensamaktivitet. Dessutom är det kanske tryggare att spelleda om man har någon som stöttar i spelledandet. Man behöver inte heller ställa in inplanerade spelmöten för att spelledaren får förhinder. Jag menar inte att vara två spelledare som spelleder samma spel var för sig utan två spelledare som spelleder ett rollspel tillsammans.
Uppdelningen kan se olika ut. Båda skapar äventyren och spelledarpersonerna men en kan ha huvudansvaret för berättelsen och den andre har koll på reglerna och tar över rollen som spelledare i strid osv.
Uppdelningen kan se olika ut. Båda skapar äventyren och spelledarpersonerna men en kan ha huvudansvaret för berättelsen och den andre har koll på reglerna och tar över rollen som spelledare i strid osv.