jag har funderat på att köra en överdrivet maxad DG kampanj med min spelargrupp. Det hela börjar lite småsunkit med att gruppen (som aldrig har kört DG) kör två tre sessions av gammalt hedligt DG:ande. med ett litet undantag. Mellan varje möte kommer varje karaktär att få (via mail) raportera till cell A som (oftast) kommer nöja sig med vad de har att säga. Uppdragen komer sedan få en våldsammare vändning, de kanske får i uppdrag att döda hela klass 7C i Mineola Middle School eller något annat helt absurt.
Tanken är i alla fall att de ska börja tveka på sin egen organisation och att mail från cell a blir allt mer och mer otydliga, rykten om de andra spelarna och deras privatliv kommer bli centrala samtidigt som Hastur-flummet tar vid. Jag vill spela ut karaktärerna mot varandra övertala spelare om att de dödar varandra för att sedan slänga fram den döde fullt levande. Kaske knyta snören mellan två av spelarnas högra handleder och i scenariots krechendo (stavas det så) helt sonika klippa av dem. Låta vissa saker medföra karaktärsförändrinar med mera.
Till slut är tanken i alla fall att spelarna inte ska kunna lita på varandra, sina familjer, Delta Green, verkligheten eller äventyret. kanske får någon av dem plötsligt bli en karaktär från en tidigarae kampanj i ett helt annat spel?
Låter det överkurs?
jag bara funderar.
Gjärna skulle en liten Twin Peaks stad kunna komma in och vara mer full av hemligheter en något annat tidigare.
nä jag är nog lite trött.
Tanken är i alla fall att de ska börja tveka på sin egen organisation och att mail från cell a blir allt mer och mer otydliga, rykten om de andra spelarna och deras privatliv kommer bli centrala samtidigt som Hastur-flummet tar vid. Jag vill spela ut karaktärerna mot varandra övertala spelare om att de dödar varandra för att sedan slänga fram den döde fullt levande. Kaske knyta snören mellan två av spelarnas högra handleder och i scenariots krechendo (stavas det så) helt sonika klippa av dem. Låta vissa saker medföra karaktärsförändrinar med mera.
Till slut är tanken i alla fall att spelarna inte ska kunna lita på varandra, sina familjer, Delta Green, verkligheten eller äventyret. kanske får någon av dem plötsligt bli en karaktär från en tidigarae kampanj i ett helt annat spel?
Låter det överkurs?
jag bara funderar.
Gjärna skulle en liten Twin Peaks stad kunna komma in och vara mer full av hemligheter en något annat tidigare.
nä jag är nog lite trött.