Nekromanti Delta green- Var börjar man?

Lukas

Mannen i Gult
Så jag har fått för mig att jag vill läsa Delta green, men har upptäckt att det är en setting som det skrivit väldigt mycket till genom åren och det verkar finnas flera varianter av settingen till lite olika regelsystem.

Så Vilken delta green bok bör man börja med?

God45

#PrayersForBahakan
Köp den nya regelboken som precis kom. Läs sedan grattis scenariona på deras och Denis Detwhilers hemsida :)

Jocke

Man med skägg
Som alternativ finns en spelledarskärm med quickstart regler, äventyr och färdiga rollpersoner som heter "Need to Know" eller nått sånt.

anth

Vetefan
God45;n217234 said:
Köp den nya regelboken som precis kom. Läs sedan grattis scenariona på deras och Denis Detwhilers hemsida :)
Det är inte en bra idé just i idag.

Det som släppts är:
- spelledarskärmen (Need to Know)
- spelarboken (Agent's Handbook)

Det som saknas är:
- spelledarboken (Case Officer's Handook)

Och innan de släpper spelledarboken är spelet i princip ospelbart.

(det går antagligen att få tag på spelledarboken som pdf, men hardcover-boken är inte släppt)

Jocke

Man med skägg
Sen så är den gamla grundboken och första tillägget Countdown väldigt bra att gå vidare till, det är till stor del beskrivningar av olika hemliga organisationer och så en näve äventyr i varje bok (var av ungefär 50% är riktigt bra om jag minns rätt). Finns som pdf:er på rpgnow.

Jocke

Man med skägg
Sen så har de skrivit jättemånga novellsamlingar och romaner under åren, ingen av dessa har jag läst så jag vet inte hur bra de är.

Lightshy

Hero
Finns det nån uppdatering på denna tråden? Finns det något mer utgivet material nu?