Nekromanti Delta Green

Jake Steele

Warrior
Jag hörde så mycket bra om DG att jag köpte det. Den levde väl upp till mina förväntningar (högt ställda sådana), men eftersom jag utforskat nästan allt som finns om modulen innan jag köpte den så var det väl inga överaskningar kvar.

SPOILER VARNING

Jag tycker det är synd att man bagatelliserar mycket av de gamla mythos såsom Cthulhu kulten och att Deep Ones skall ha dragit sig tiullbaka. Visserligen tycker jag att de motiverar det väl men jag saknar det ändå.

Nåja, det är inget som inte kan ändras. Nu skall jag bara hitta lite spelare (lättare sagt än gjort).

-Örn

Gaxar

Warrior
Bara för att John Tynes inte vill ha Deep Ones behöver man ju inte lyda honom som spelledare. I min kampanj ligger vi fortfarande på 1924, men i och med att vi spelar oss fram genom årtiondena kommer vi att komma in på Delta Green (efter Chicago, BtMoM, WW2 och Vietnam). Visst kommer jag att hålla mig till boken i mycket, men på det stora hela kommer vissa detaljer att vara annorlunda.
På Delta Green-mailinglisten (som rekommenderas varmt, en av de bästa på internet) ser de flesta Deep Ones som hyffsat aktiva iallefall.

-Gaxar, som tycker att DO-aktiviteter borde ha förändrats snarare än försvunnit