kwarnberg
Swordsman
Jag planerar att låta spelarna stå för samtliga tärningsslag i Skrômt. Om en fiende attackerar ger detta en modifikation på rollpersonens slag att undvika, snarare än att jag som SL rullar för att se hur väl attacken går. De slag som involverar spelarna innebär inga direkta problem som jag stött på hittills. Det jag däremot är lite orolig för är hur det ska fungera när en SLP ska göra något som inte direkt innefattar en rollperson. Säg att en SLP i strid vill byta zon, något som krävs ett tärningsslag för. Bör detta i så fall vara upp till SL att bestämma hur det går, utifrån vad som fungerar rent dramatiskt, eller ska det skötas på något annat sätt? Ett annat exempel är om en SLP vill utföra trollkonst på något som inte direkt påverkar rollpersonen, men som ändå vore kul att ha något slags slumpmoment involverat i. Hur ska en sådan sak skötas på bästa sätt?
Jag tycker det skulle kännas lustigt att ha tärningsslag för vissa handlingar en SLP vill göra, men inte för andra. Har ni någon lösning att dela med er av?
Jag tycker det skulle kännas lustigt att ha tärningsslag för vissa handlingar en SLP vill göra, men inte för andra. Har ni någon lösning att dela med er av?