Nekromanti Demon i ett Drak skelet?

Mouja

Hero
Du kan animera ett drakskelett som en 'Belial' (skulle jag tro) och sedan lägga in en demon i den då...
Teoretiskt så vet jag att det fungerar..

Mouja

Hero
Reanimation av <rang> antal magnituder. Sedan måste du ha drakens (som skelettform) attribut och färdigheter.
Sedan finns det ju ett antal alkemiska preparat som du måste ha för att reanimera det.. sedan står det i V&N på sidan 8 och 7 lite saker som förbättrar/försämrar drakens attribut

Fast när man tänker efter så kan man ju inte göra en Belial av ett skelett, för liket måste vara färskt har jag för mig... men man kan iaf reanimera det och ingjuta en demon i det genom schamanism och andeförnimmelse, då det är en själlös varelse

Men reanimera det i önskad rang, och som skelett behöver du bara nekrotropiska kongelat (alternativt alstra själv).
Sedan ökar rangen p.g.a drakens STY och TÅL

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Nej, det går tyvärr inte.

Läs stycket om skapelsemetod under Belial. Där står det att liket måste vara absolut färskt. Det får inte ha varit dött i mer än 1 timma eller så.
Så om du har en nydräpt drake, då kan du göra det. Men inte med drakskelettet.

/Naug

Zug209_ivenhoe

Warrior
Re: Nej, det går tyvärr inte.

Det borde gå att animera ett drakskelett, ge den förmågan att hålla kvar demoner och sedan trycka ner en demon i skelettet.