Nekromanti Demon (pshop-doodle)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
7,017
Idag på photoshop-kursen jag går så fick jag låna en wacom-bräda och provade att klottra lite. Det här är vad om kom ut i slutändan. Det är verkligen bara lite klotter där jag provade lite olika tekniker, men resultatet blev rätt kul för bara tjugo minuters pillande.

Det jag tyckte var roligast att pilla med var ljuset från ögonen, och hur det kastar ljus på ansiktsstrukturen runt omkring. Hornen hann jag inte göra klart.

Måste nog köpa en bräda efter jul eller så, kanske är de billiga under mellandagsrean.
 

Attachments

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Då får man väll säga välkommen till wacom klubben.
Se till att du köper pen och inte pen & touch. =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,025
Location
Rissne
McFisk said:
Se till att du köper pen och inte pen & touch. =)
Är toucharna sämre eller, som jag fått för mig, bara billigare? =)

Jag köpte en Pen eftersom jag ogillar touchpads och inte ville betala extra för sådan funktionalitet på min ritplatta...

//Krank, medlem
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Den har väll igentligen ungefär samma kvalisort, dock kan du inte lägga handen på plattan då den registerar det också. Iof skall jag säga att jag bara testade på provplattorna på mediamarkt. Så jag kan inte säga om funktionen går att stänga av eller inte.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,025
Location
Rissne
McFisk said:
Den har väll igentligen ungefär samma kvalisort, dock kan du inte lägga handen på plattan då den registerar det också. Iof skall jag säga att jag bara testade på provplattorna på mediamarkt. Så jag kan inte säga om funktionen går att stänga av eller inte.
Vi har touch-grejer på jobbet, och det verkar som att om drivrutinerna är ordentligt installerade så ska den ignorera ens hand på plattan om den känner av pennan. Om jag fattat rätt. Har inte testat så jättemycket själv...
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Vet att de lägre modellerna Aka Bamboo har samma dpi, oavsett om det är pen eller pen&touch.
Så kanske inte har så stor skillnad som jag trodde iaf.
Jag reviderar därmed mitt utlåtande, köp den du känner att du har mest användning för. Däremot skall det vara Wacom, alla jag pratat med säger att thats the way to go.
 
Top