Nekromanti Demonblod

Kneiben

Veteran
Har letat efter det här på forumet men jag har inte upptäckt att det finns beskrivet, men jag hoppas att det inte gör något.

Det är så här att jag håller på att skapa karaktärer till alla spelare och då hade jag tänkt att 1 av dom skulle ha övernaturliga förmågan demonblod( hälften människa hälften demon) något som han inte vet om själv. Kampanjen kommer att bygga på att finna hans förflutna (Typ Baldurs gate för dom som har spelat det). Jag tänkte fråga om exempel på demoner som finns eller som ni har hittat på som jag kan använda som far och vad för förmågor som rollpersonen ärvt? tänkte mig något enklare i början och som sedan blir starkare förmågor efter ett tag.

Hoppas på många bra svar :gremsmile:

Regmolar

Swashbuckler
För det första: jag tror att du har letat dåligt :gremwink:

Länk till ett inlägg i en tråd med samma ämne, innehållande ytterliggare tre länkar samt statsen för en demon jag har använt.

För olika typer av demoner rekommenderas även belialexemplen i Vandöda & Nekromanti (det närmaste jag har sett stats för en demon), samt att du går kollar Demoner & Demonologi på Neogames releaseplan och slår upp demonnamnen där Encyklopedia Mundana. Du kan hitta en kort beskrivning på åtminstone två tredjedelar av dem, om jag minns rätt.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Sedan har jag även hört slutbossen i Regnsynd nämnas som demonexempel, men har det inte själv.</font></td></tr></table>

Jag har haft en ganska så mäktig demonhybrid som SLP. Han hade förmågan att alstra daimotropi kroppsligt, skapa ett daimo-semotropiskt skydd, absorbera blod och hela sig själv med det, samt en eller två andra förmågor som han aldrig använde. Jag borde ha skickat honom på spelarna istället för den mesiga jättedemonen när jag tänker efter... Har dina spelare stora vapen och med tekniken Precisionsanfall, se till att demonhuvudet innehåller jäkligt mycket rustning! :gremsmile:

DesertRain

Hero
Re: Demonblod (SPOILER)

Sista bossen i äventyret Sorgernas brunn är en demon, den kan du ju kolla lite på.

Ingtar

Veteran
Re: Demonblod(SPOILER)

Vilket har nämnts tidigare i tråden så finns det med en Demon i Sorgernas Brunn.

Jag har faktiskt lite erfarenhet av en rp med demoniska förmågor eller två faktiskt.
En rp som spelas för tillfället av en spelare i min grupp är Vapenmästaren Arkes Svartvinge, en soldisk adelsman som tillsammans med pyaralven Mäster Isanion Arali eli Nonlai och Kraggbarbaren Demek Daakdräpare just nu flyr Soldarn och visa delar av Asharien för att undvika lagen och ett visst sällskap kallat Urkrigarna då rp fick tag i några föremål som var eftertraktade av en del "människor".

Så Arkes Svartvinge har ännu inte träffat sin "inneboende" vän vilket kommer att ske i nästa spelmöte.
Men demonen kommer att försöka sluta en packt med rp vilket rp knappast kommer att kunna motstå, demonen kommer att fungera som magiskakrafter till rp.
Rp kommer antagligen att få en del förmågor som han kan kontrollera själv men samtidigt kommer demonen att kunna kontrollera visa saker för att inte rp ska mista sitt liv, demonens syfte kommer vara någe i still med att försöka ta sig fysiskt till Mundana vilket han kommer att behöva rp till.
(Bakgrunden är lite komplicerad).

Självklart kommer det med tiden också visa sig på rps utseende att demonen har en hand med i spelet. Antagligen på hudfärg,klor,tänder,ögon m.m.
De förmågor som rp ska få "tillgång" till är i still med:
Magiska förmågor, magier i still med att "försvara" sig :gremtongue:
eldklot? skapaljus? förmåga att se i mörker? behöver inte äta?
Helande kraft? något i still med sådana saker kan användas.
Demonens syfte är ju att kunna ta sig till Mundana fysiskt och den behöver rps hjälp. Demonen är väl medveten om att rp styr sina ben mot Drunok också...där det finns en hel del intressanta saker.....Drake-Demon-galen magiker-ande av en galen magiker? Så vem vet vad som kommer hända.

/Detta var antagligen inte till någon hjälp men men....

Ingtar

Veteran
Re: Demonblod ANT

Men i slutändan så handlar det ju om samma sak....en person som har demoniska egenskaper? :gremtongue:
Det är ju bara det att min spelares rp får dom genom en pakt.

DarkRaven_UBBT

Veteran

Inte direkt.

Ingår man en pakt med en demon är man fortfarande människa (eller vilken ras man nu tillhörde innan)

Är man demonhybrid så har man en föräldär som är demon och är således halvdemon med alla sociala nackdelar den bär med sig (som tex när daakkyrkan får reda på det så blir det party)

antorax

Swordsman

Jag tycker att eftersom det dels inte finns ngn bok för demoner, och dels så är demoner så ovanliga, så tycker jag att allt är upp till SL (mer än vanligt vill säga :p).

Det är ju tex. inte otroligt att SL låter en person med demonpakt få fysiska attribut som är "annorlunda", vilket kan dra till sig daakdudes det med. Samtidigt som Demonhybrider inte behöver ha så konstiga attribut alls, de skulle ju kunna vara vanliga människor med kanske en latent förmåga. Alltså väldigt mkt upp till spelaren och SL. Så enligt mig så passar alltså pakter och hybrider lika bra in i ämnet :gremwink:

Regmolar

Swashbuckler

Ja, skillnaden är att den demoniska pakten är något man har ingått frivilligt (eller möjligen lurats till), medan demonhybrid är något man är från födseln eller möjligen blir pga. stor demonisk påverkan av något slag (som möjligen kan komma genom en pakt). Skillnaden är också att pakten inte nödvändigtvis förändrar rollpersonen, medan Demonhybrid gör det (om än kanske latent och omärkligt). Det varierar ju som sagt troligen mycket från fall till fall.