Nekromanti Demondyrkare

G

Guest

Guest
Finns det någon demondyrkande kult i Mundana som kan tänkas söka upp och bränna ner ett värdshus för att få tag i en enda person där inne, för att sedan släpa med honom ut till skogen och offra honom för att hämnas en oförätt?

Jag har inte tillgång till Religioner eller EON2 boken.

Targon

Hero
Minns inte om det fanns någon religion i religionsmodulen som passar in på beskrivningen, men varför inte hitta på en egen mysko kult som passar in på det äventyr du förefaller hålla på att pula med. Själv är bäste dräng heter det ju.

Lord Avallach

Veteran
Vi har Azradeus Barn som dyrka en bamsedemon nere i det svavelosande helveteshålet i Muhad.
Vi har Xinu-kulten som pysslar med människooffer och omänsklig tortyr åt sin gud Xinu (fader av tusen skuggor) som redan ska finnas inkarnerad i mundana. Just Xinukulten har något och göra med det stora mörkret som omnäms lite här å var.
Sen fans det, om jag inte minns fel, nån matriarkalisk spindelkult som pysslade med människooffer

"After all, how can we be less then our dreams"

Vilken jävla religion som helst kan kidnappa folk. Det finns alltid religiösa fanatiker. Det enda du behöver är en anledning.

Du kan skicka daakkyrkan på mig om du vill, eller menar du handelsmannen som vi letar efter i jarla kanske? Tja, då passar cirzatemplet eller kanske några daakgalningar.

Loke för helvete, vi i spelgruppen kommer ju läsa detta.

G

Guest

Guest
Kom på det sen på lektionen. Frixeray och Anden kom och störde mig så jag glömde bort "Mina spelare bör ej läsa detta".