Nekromanti demoner och dylikt (spoiler?)

Jade

Warrior
hallu hallu... har några funderingar rörande demoner och det som rör dem...

finns ju omnämnt lite här och var att man på en del ställen i västlanden dyrkar diverse ökendemoner... då undrar jag över hur det här med demondyrkan fungerar? är det ett prästerskap eller liknande som tillber/nedkallar diverse demoner? för att, eh, vad?
:gremconfused: är det månne för att få tag på daimotropi? kanske, kanske inte...

är det utvalda specifika demoner som dyrkas, eller är det kanske ökendemoner i största allmänhet?

jag hade utan någon som helst kunskap gissat på att det är specifika demoner som dyrkas. och att det är ett slags prästerskap som nedkallar demoner för ett litet utbyte av daimotropi(heter väl så? eller är man ute och rider kamel?)...

rätta mig om jag har fel. skulle ju vara synd om jag sprang iväg med helt felaktiga visioner om mundana :gremcrazy: ....

Mouja

Hero
Om du frågar mig så...

... är det kulter (som med tanken att få daimotropi) försöker att kalla ned demoner, eller andra mäktiga varelser. Och jag skulle chansa på att det inte är några specifika demoner (kanske någon större med ett stort namn, eller så) men i största allmännhet är det nog ökendemonerna i sitt omfång.
Jag tror dock inte att demonerna ger dem daimotropi, utan mer att kultens medlemmar vill det.

M.h.o

Phelan

Hero
Re: demoner och dylikt (spoiler!)

Alla tillbedjan handlar ju inte om direkta fördelar, en hel del handlar om att blidka allehanda övernaturliga fenomen så att de inte skadar en själv, nära och kära osv. Om det nu springer runt en massa demoner i öknen i Västlanden (eller man tror det är så) kan ju dyrkan vara av blidkande natur. Daimotropi eller teotropi - tja, nu orkar jag inte leta upp i L&H, men jag har för mig att på metanivån så är skillnaden mellan en gud och en demon egentligen bara graden av framgång, att gudarna är demoniska varelser som lyckats få tillräckligt många som tillber dem för att de ska få lite högre status.

Egentligen kan du nog (som alltid) hantera det här lite hur du vill, det finns inget "officiellt" om detta så du har helt fritt. En intressant tanke, om det finns särskilda ökendemoner, hur/varför funkar detta? Vad vill de göra här? De flesta demoner brukar inte trivas i Mundana utan vill hem snarast om de blir hitkallade.

Mvh / Phelan