En rang tre demon brukar ha 10,5 i syrka eftersom de ska vara lika bra som en människa (förutom vissa fördelar). En människa har också rang tre.
Ifall man nu känner för att göra en demon bör man ta och kolla med resten av gruppen. Sedan, för att inte göra spelledandet en helt omöjlig uppgift bör de andra spelarnas karaktärer ha mycket att göra med andeplanet och magi (ex magiker, shamaner, lärda, psykfall eller nått) . Äventyren bör ha något i stilen med "hitta till praustirusdemonens värld och försök därefter hitta ritualerna för hur man tar sig genom andeplanet ut i svärerna (svårt som fan om man inte är demon, annars är det automatiskt) för att sina kompisar magikern och shamanen ska kunna hänga med till flera andra psykvärldar eftersom där kommer nog de flesta av demonens äventyr att hända. Detta med att hitta ritualer är något överjävligt svårt så SL bör göra äventyret till en kampanj.
Sedan bör inte demonen på något sätt vara bättre än de andra. Han kanske till och med är sämre fast han har vissa krafter som resten av gruppen inte har. Ex kan han ta själar, men han kan inte manifistera sig i den "verkliga världen" utan demonframkallares hjälp. Därför kan magikern vara användbar. Sedan, om de vill kunna vandra genom världarna och mötas på neutral mark så är det bra med en shaman. Dock ska man INTE ha med krigare i en sådan kampanj eftersom de:
1, Dör mot massor av faliga demoner som de bara MÅSTE mucka med.
2, inte fattar ett skit om vad magikern, shamanen och demonen snackar om.
3, Troligtvis inte gillar den sortens äventyr.
Ok, nu behöver du bara tänka ut vad för slags demon du är. Liftare skulle vara mitt förslag. Då är du en varelse som kan byta skepnad och imitera personer perfekt (inte för att du kan lura magiker, präster eller demoner, men kan likt förbannat vara användbart). Du har visserligen en liten nackdel: Du blir beroende av att byta skepnad och vill behålla identiteten så länge som möjligt. Du dödar folk och tar deras identiteter.
Ha lågt i heder, hela gruppen!
Jag tycker inte om att skapa megagubbar men eftersom jag tycker att DEATH är rolig så visst. Vill ni veta mer om min egna demonteori som skicka privat (spelare på forumet).