Nekromanti Demoner

DEATH

Veteran
Om jag vill göra en demonisk rollperson hur skall attributen se ut då ???
Hur många t6:or ska jag slå för att få ut STY,TÅL o.sv???
Vilka magiska filament kan han alstra i början ???
När kommer Demoner boken ut ???
När kommer Nekromanti boken ut ???
När kommer Drakar boken ut ???

Ymir

Liten kantbaron
Tror inte det är nån höjdare att spela demon, du. De är liksom inte överdrivet mänskliga, och förbaskat svåra att sätta sig in i.

- Ymir, som tycker att alla borde göra som honom.

Aralion

Veteran
"Om jag vill göra en demonisk rollperson hur skall attributen se ut då ???"

Det beror juh faktiskt helt på vad för demon din rollperson ska vara.

Vill påpeka att jag själv personligen inte tycker att man bör spela demoner. Kan rubba spelbalansen men tycker även det är en helt okej fråga:o)

Till frågan: Om vi tänker oss att din demon är något sådär humanoid till att börja med...

Vilken rang?? bör väljas först.

Vidare så bör regler utformas för demoner och dess rang. Rang är juh bara ett regelmässigt uttryck så låt oss säga att din rollperson har rang 3.

Då kanske styrkan bör ligga på runt 15 (vilket varierar beroende på art) (finns oändligt antal olika enligt min teori)

Tåligheten bör ligga på runt 15 osv. ett genomsnitt på 15... slå alltså 3T6+5 på alla attribut.

Vidare så skulle jag räkna ut UK med (TÅL+VIL)/3 och skadetålighet på normalt sätt...

Vidare så kanske du bör ha någon eller några demoniska förmågor (Finns massa)

Exempel på sådanna kan juh vara allt från automatisk insikt till olika typer av förbannelser.. (hade en gång en avhandling i demoner)... exprementera är det bästa sättet för att finna sina svar....

"Vilka magiska filament kan han alstra i början ???"
Deamotropi är väl de ända de kan alstra.... värdet i det bör väl ligga på runt 15 för en 3:e rangens demon.

*filosofi är ett av mina största intressen* =)

Ta inget av detta på fullaste allvar... det är bara tankar och visioner=)

Belzambix

Warrior
Neogames.se

<i>Om jag vill göra en demonisk rollperson hur skall attributen se ut då ???</i>

man vill inte göra en demon som RP.. fatta! övermänsklig... man kan inte leva i mundana (kanske i nån liten håla ute i skogen, och vänta i 173 spelmöten för att se om det kommer nå ynklig äventyrare)

<i>När kommer Demoner boken ut ???</i>
Release ej fastställd

<i>När kommer Nekromanti boken ut ???</i>
Release ej fastställd
<i>När kommer Drakar boken ut ??? </i>
Kommer under 2002

läs på neogames sida innan du ställer sånna dumma frågor!!!

Helmgast
Demonen i Brunnen gormar till!

Gör inte en demon-RP. Gör istället en demondyrkare. Om du vill så kan du ju ta en titt på demonen i brunnen i Sorgernas Brunn.

En rang tre demon brukar ha 10,5 i syrka eftersom de ska vara lika bra som en människa (förutom vissa fördelar). En människa har också rang tre.

Ifall man nu känner för att göra en demon bör man ta och kolla med resten av gruppen. Sedan, för att inte göra spelledandet en helt omöjlig uppgift bör de andra spelarnas karaktärer ha mycket att göra med andeplanet och magi (ex magiker, shamaner, lärda, psykfall eller nått) . Äventyren bör ha något i stilen med "hitta till praustirusdemonens värld och försök därefter hitta ritualerna för hur man tar sig genom andeplanet ut i svärerna (svårt som fan om man inte är demon, annars är det automatiskt) för att sina kompisar magikern och shamanen ska kunna hänga med till flera andra psykvärldar eftersom där kommer nog de flesta av demonens äventyr att hända. Detta med att hitta ritualer är något överjävligt svårt så SL bör göra äventyret till en kampanj.

Sedan bör inte demonen på något sätt vara bättre än de andra. Han kanske till och med är sämre fast han har vissa krafter som resten av gruppen inte har. Ex kan han ta själar, men han kan inte manifistera sig i den "verkliga världen" utan demonframkallares hjälp. Därför kan magikern vara användbar. Sedan, om de vill kunna vandra genom världarna och mötas på neutral mark så är det bra med en shaman. Dock ska man INTE ha med krigare i en sådan kampanj eftersom de:

1, Dör mot massor av faliga demoner som de bara MÅSTE mucka med.
2, inte fattar ett skit om vad magikern, shamanen och demonen snackar om.
3, Troligtvis inte gillar den sortens äventyr.

Ok, nu behöver du bara tänka ut vad för slags demon du är. Liftare skulle vara mitt förslag. Då är du en varelse som kan byta skepnad och imitera personer perfekt (inte för att du kan lura magiker, präster eller demoner, men kan likt förbannat vara användbart). Du har visserligen en liten nackdel: Du blir beroende av att byta skepnad och vill behålla identiteten så länge som möjligt. Du dödar folk och tar deras identiteter.

Ha lågt i heder, hela gruppen!

Jag tycker inte om att skapa megagubbar men eftersom jag tycker att DEATH är rolig så visst. Vill ni veta mer om min egna demonteori som skicka privat (spelare på forumet).