om liftaren och diabolen..
som jag ser det så finns det olika arketyper av demoner, även om inte alla demoner har just dehär egenskaperna.. endel är helt annerlunda. ingen demon är den andra lik, därför finns det inte några speciella värden eller tärningar en demon har i något värde, det är upp till SL att hitta på sånnt själv. en grej är annars att man kan låta demonen ha lika många T6 i sina attribut som den har rang.. men endel grejer är den ju bättre på än andra. demoner har naturligtvis också massor av tuffa specialfärdigheter eftersom de har levt så länge, mycket gamla demoner är därför extremt visa.. ja just det ja..! naturligtvis är ANDesyn en primär grundegenskap, oftast har demoner mycket höga värden i AND.. det gör att de får massor av sjysta fördelar: de ser alltid alla besjälade varelser även om de gömmer sig bakom ett berg.. det går ALDRIG att smyga sig på en demon bakifrån, den ser dig (!) osv..
en
liftare är en demon som vill leva i människornas värld. eftersom demonen saknar empati, hat, glädje, kärlek så kan den tänka sig göra precis vad som hellst för att fortsätta leva i människornas värld. liftarna har möjlighet att ta skepnaden av en människa (eller andra saker oxå, så länge de inte avviker för mycket från liftarens storlek). liftaren liftar liksom med mänskligheten och låtsas vara en av dem.. ungefär som ett rovdjur som nästlat sig in i en flock. naturligtvis får de inte exakt samma egenskaper som det de försöker imitera, men de får faktiskt lite (associeringslagen - kolla M&M) av det immiterade objektets egenskaper. en grej till; de försöker naturligtvis ha ihjäl det de försöker immitera!
sedan finns det
diaboler.. diabolen är helt rakt igenom ond. i alla fall med mänskliga mått mätt (även om inte alla diaboler måste vara helt onda, endel kanske bara snärjer sig ur sin mästares befallningar hela tiden) när man kallar ner en diabol och befaller den så kommer den alltid att försöka snärja sig och förstöra för nedkallaren och hans omgivning. ex: "men för helvete! jag sa ju till dig att inte döda några människor!" - "sant." - "hur kunde då människorna dö?!" - "det var inte jag som dödade dem." - "vem var det då?" - "det var elden".. typ. varför nedkalla en diabol då? jo. jag tänkte mig att de skulle vara mycket mäktiga och inneha mycket detaljerade information om massa tuffa saker.. magiteori, mundanas uppbyggnad, andra mundanor, gudar etc.
man kanske ska skriva lite mer om andra demoner!? verkar ju smått kul.. "om demoner av Isa Lund" (isa lund är en mycket tuff demonnedkallerska med ett häxmärke på bröstkorgen (varför kan man inte säga "på bröstet"?)..
<A HREF="
http://tryck inte här" target="_new">
http://tryck inte här</A>
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]