Nekromanti Demoners utseende?

Marukusu

Hero
"Hejsan. Jag har en Frakktrukh som är en demonhybrid och undrar hur han kan se ut?"

Det beror väl på vilken sorts demon tirakens demonförälder var, och eftersom att Neogames inte har släppt mycket officiell info alls om Mundanas olika demoner och demonraser så är det nog ganska fritt fram att hitta på något eget.

-Danne, äter daim. lol.

Regmolar

Swashbuckler
Ett problem...

Nu när jag tänker efter så är det ju så att tiraker och demoner inte fungerar bra ihop (se texten om lamior or V&N) och därför inte borde kunna vara hybrider, men eftersom det enligt mig är upp till SL i slutänden så är det alternativa svaret: som du vill, ungefär. Letar du inspiration så finns det nog minst ett halvdussin gamla trådar gällande ämnet här på forumet, samt korta beskrivningar av olika demontyper i Encyklopedia Mundana (kolla Neogames releaseplan för namnen) och tre-fyra lite längre i texten om belialer i V&N.

Ymir

Liten kantbaron
Jag tycker han borde likna Mannoroth i Warcraft 3:

Liksom, en näsa som mer liknar ett tryne, glödande ögon och näsborrar, massiv käke även för att vara trukh, och feta, neråtböjda horn som liksom följer käklinjen. Det vore coolt. Fast skippa kentaurkroppen; den är också tuff, men lite mycket för en demonhybrid, kanske.

Jag hade också kunnat tänka mig något mer subtilt, typ att trukhen är blekare och spensligare än vanligt, och omges av en obehaglig aura som får småbarn och misslor att börja gråta. Men det vore inte riktigt lika häftigt. Bara en av fyra-fem demonhybrider som förekommit i mitt Mundana har haft så konstigt utseende att hon inte kan smälta in bland vanliga människor; de återstående har rentav kunnat dölja sina demoniska drag så gott som helt och hållet. Det känns bara som att en frakktrukh av alla tänkbara individer borde tillhöra kategorin 'osubtil demonhybrid'.

- Ymir, vill rippa Mannoroth rakt av