Mina saker är mer teoretiska än övriga inlägg, det jag säger kommer kanske aldrig till hands, men förhoppningsvis är det nyttigt.
Det första som kändes fel i tråden var att en magiker skulle veta att han kunde alstra daimotropi, visst att en demonhybrid kan detta är mycket troligt men att den någonsin har lärt sig det så att det går att få reda på utan att denne fått reda på att den är en Hdemon är mycket otroligt och därmed även att en magiker kan veta om det.
Om du vill kan du ju göra så att du sätter en rang på själen också, människor är rang tre och jag kan tänka mig att demonen som är ursprunget är mellan rang 2 och 5, detta skulle innebära (om man kör med eons vanliga runda nerot klausul) att Hdemonen själv skulle bli mellan rang 2 och 4, eftersom ingen förutom familjen vet att det är en demon antar jag att det är majoritet eller lika mycket psykotropi (undantaget om det är en relativt människolik demon men då måste man förklara varför de vet att han är en demon, jag kommer göra en alternativ förklaring sedan), att göra effekter på detta har jag gått in på i min
Rangketchup tråd.
Några som dock borde se att han är halvdemon är shamaner (andeförnimmelse), att dessa skulle säga det eller försöka utnyttja det är dock mindre troligt, men ifall du har sådana så kan de ju påverka deras reaktion.
Anledningen till att Hdemonen finns till och att familjen vet om detta trots att demonen var människolik kan vara för att någon av föräldrarna slöt en pakt med demonen (och Hdemonen kan vara demonens krav eller föräldrarnas), det betyder ju inte att demonen behöver vara människolik, rakt av skulle jag även säga att demonen skulle kunna vara en hybrid mellan olika demontyper också, anledningen skulle kunna vara religös eller makthunger eller liknande.
Om demonen kommer in i äventyret någon gång, (vilket jag tycker att den ska göra (inte som onding utan som medhjälpare troligen (då man gärna vill hjälpa sin avkomma))) kan man ju också spinna vidare på olika band mellan demonen och Hdemonen)
/Zorbeltuss som har haft dessa tankar förut
Tilllägg, om någon försöker få kontroll över honom borde det ges en viss svårighet för honom att bryta sig loss också, då han inte är rätt person egentligen. (dessutom borde kontrollera psykotropisk varelse också finnas men jag ser många förklaringar till varför det inte är nertecknat och almänt spridd).