Jag har börjat fundera på att göra om skadesystemet i d20modern till obt6:or. Det skulle enkelt och elegant åtgärda två av de sakerna jag ser som brister (vilket är mängden olika tärningar som används, och att man i princip inte kan dö av att bli skuten av ett (1) skott efter man uppnått lvl 3).
Men då behöver jag lite kött på benen, och eftersom jag sett både Krille och Marco hänga här så kanske någon kan hjälpa till ...
egenskaper för obt6:
medel: 3,75
max: oo
min: 1
så långt inte så svårt, men nu kommer det som jag tycker är klurigt:
95% kofidencintervall: ??, och eftersom jag förmodar att det inte skalar linjärt med antal tärningar, konfidencintervall för 2,3,4, ... , n obt6.
Jo jag körde matstaten finns det någon som inte gjorde det som har dem heliga nuffrorna?
mvh
/j
Men då behöver jag lite kött på benen, och eftersom jag sett både Krille och Marco hänga här så kanske någon kan hjälpa till ...
egenskaper för obt6:
medel: 3,75
max: oo
min: 1
så långt inte så svårt, men nu kommer det som jag tycker är klurigt:
95% kofidencintervall: ??, och eftersom jag förmodar att det inte skalar linjärt med antal tärningar, konfidencintervall för 2,3,4, ... , n obt6.
Jo jag körde matstaten finns det någon som inte gjorde det som har dem heliga nuffrorna?
mvh
/j