Nekromanti Den 13:e Mannen

solvebring

Superhero
Någon som känner igen det, "Den 13:e Mannen".
Detta är ett kriminalrollspel som jag gärna skulle vilja ha tag i.
En polare spelledade detta med oss för några år sedan, men efter bara en rollspelskväll (den var väldigt väldigt lång i alla fall, den kvällen) så lades det ned. Det blev inget mer, det bara rann ut i sanden. Kom att tänka på det nu, och eftersom jag är SL i de flesta fall när vi spelar så kunde ju jag ta upp det igen och SL:a det.

Ett problem bara, jag vet inte vart jag skall få tag i det, polarn som har, eller hade det - vet inte om han har kvar det, gör lumpen nere i skåne nu... Och för det andra vore det kul att ha det själv.

Madon

Warrior
Är du säker på att det är ett helt rollspel?

Efter lite snabb googling på det så hittar jag inget om ett spel med det namnet, men däremot antydningar om ett äventyr till GURPS som heter så.

/Madon - lite praktisk ibland

solvebring

Superhero
Vet ej riktigt. Har ingen närmare fakta. Vet inte mer än att vi gjorde karaktärer,valfria, fick lite bakgrund beskriven, sedan spelade vi. Och det verkade som om det var ett rollspel, eller rättare sagt ett senario som var något helt för sig.

Om det är ett äventyr till något vet jag inte. Om du kanske kunde skriva lite om vad som händer i äventyret så kan vi nog komma överens om vad det är. Det handlade om något drog, nämn namnet på den "mycket speciella" drog som var med i utredandet så märks det direkt... Kommer inte ihåg namnet på drogen själv, men så fort jag får höra det/se det så vet jag direkt.

Zykopat

Veteran
Örnsköldsvik, ancient city of doomed bumblebees
Om det är det jag tror så är det ett äventyr/scenario som kan användas med valfritt system (jag tror dock att GURPS eller CoC rekomenderas).
Jag laddade hem det för tusen år sedan men har aldrig kommit mig för att spelleda det tyvärr. Hursomhelst så tror jag det finns på Sveroks scenariobank (under övrigt eller något...) annars så kan du skicka ett PM så mailar jag det till dig. Det kan dock ta en dag eller två eftersom jag befinner mig vid fel dator.