Nekromanti Den Brinnade Flöjten

Grendel

Warrior
När jag fick se hur min Värdshusnamnsgenerator trollade ihop Den Brinnade Flöjten kom jag att börja fundera på om det finns veneriska sjukdomar i Eon? Jag har inte sett något om det tror jag.
En av mina spelare, Mojo, spelar en något viril Samoripräst som kanske skulle kunna behöva någon dylik som straff.
Har ni förslag på bra sjukdomar så vore jag tacksam. :gremgrin:

Grendel

Warrior
Jag anade att det fanns fler anledningar till varför jag ska köpa Eon II, förutom att min gamla regelbok håller på att falla sönder!
*noterar ännu en sak att köpa när jag kommer till Gothcon*

walium

Ganska töntig, faktiskt
Veneriska sjukdomar är inte särskilt svåra att komma på. Som bekant är skadeglädje den enda sanna glädjen. Jag kan dock bidra med några namn både ifrån regelboken och min egen lätt perverterade fantasi: blåpung, flåpinne, böldpung, rödskrev, sprutblåsa, värkollon, klasröta, svällpinne, skrevklåda och blodpiss. Lämpliga botemedel kan nämnas i folktro och mytologi. Typ att man måste mala ner en död mans fingrar till ett pulver och dricka, eller att man måste äta tjurtestiklar råa.

Alharra

Warrior
Blåpung

Kommer inte blåpung från engelskans "blue balls" och betyder att ballarna ömmar när man varit nära utlösning men hållit tillbaka det?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Blåpung

"Kommer inte blåpung från engelskans "blue balls" och betyder att ballarna ömmar när man varit nära utlösning men hållit tillbaka det? "

Ingen aning. Mina kunskaper när det gäller dylika saker är minst sagt skrala.

Alharra

Warrior
Re: OFF TOPIC

Nja, det var menat som en kommentar om blåpung, men det blev nog lite off topic...