Nekromanti Den eviga frågan

Troberg

Sinister eater
Re: Ve! [ANT]

T30 är bara ett steg från t20 - ett steg värre!

Krossa t20! Bränn t30! Och alla som använder dem! Långsamt!

Länge leve den heliga tärningen t12!
Ha, vad har en ynklig liten D12 att sätta mot en massiv D30. Den är chanslös. Ge upp, din få-facetterade blasfemiker!

Nightowl

Champion
Fasa! [ANT]

Ha, vad har en ynklig liten D12 att sätta mot en massiv D30. Den är chanslös. Ge upp, din få-facetterade blasfemiker!
Räkna mängden t12or. Räkna sedan mängden t30or.

Dessutom har vi Gud på vår sida! Hon är allsmäktig, eller i alla fall nästan!

Erik

Troberg

Sinister eater
Re: Fasa! [ANT]

Räkna mängden t12or. Räkna sedan mängden t30or.
Bah, polyteism är så ute. D30 är så fuckande nära monoteism man kan komma när det gäller tärningar!

Näpp, D30 står på vår sida, din hämska (jag vet att det stavas med E, men det passade bättre till hädare så här) hädare!

Nightowl

Champion
Re: Fasa! [ANT]

Näpp, D30 står på vår sida, din hämska (jag vet att det stavas med E, men det passade bättre till hädare så här) hädare!
Hemska hedning?

Struntsnack! Jag har rätt och du har fel, det är bara att inse!

Det finns bara en gud och t12 är hennes tärning!

Erik

Pom

Swashbuckler
Fullkomlighet! [ANT]

Det tror jag nästan ni har. I platonsk filosofi är dodekahedern (T12) den fullkomligaste av de 5 platonska kropparna och representerar hela universum.

Jag är dessutom helt opartisk eftersom jag dels gjorde ett T12-baserat system för något decennium sedan, och dels gillar D&D3.5. :gremtongue:

Troberg

Sinister eater
Re: Fullkomlighet! [ANT]

Jag är dessutom helt opartisk eftersom jag dels gjorde ett T12-baserat system för något decennium sedan, och dels gillar D&D3.5.
Jag tycker att det låter som om du är en anti-D30-infiltratör!

Troberg

Sinister eater
Re: "God does not play dice" - A. Einstein (NT)

Vilket bara bevisar att han är en D30, eftersom religiösa brukar ogilla att man leker med sig själv.

Staffan

Myrmidon
Re: Fullkomlighet! [ANT]

Både D10 och D30 är oheliga oplatonska kroppar. De enda tärningar som goda människor använder är d4, d6, d8, d12 och d20. Sådeså!

Nightowl

Champion

Vilket bara bevisar att han är en D30, eftersom religiösa brukar ogilla att man leker med sig själv.
Varför tror du att hon är religiös? Det vore väl ganska dumt att tro på en högre makt när man själv är allsmäktig?

Erik

Troberg

Sinister eater

Varför tror du att hon är religiös? Det vore väl ganska dumt att tro på en högre makt när man själv är allsmäktig?
Sorry, jag trodde i ett sinnessvagt ögonblick att de religiösas dogmer på något sätt avspeglade gudens avsikt. Det var dumt av mig.

kefka

Hero
t4:or däremot är Satans avföda.

Sant, framför allt gör de ont att trampa på.

Cohen

Swordsman
"God does not play dice" Skälvklart!

Sanningen:
God does not play dice with the universe; He plays an ineffable game of His own devising, which might be compared, from the perspective of any of the other players, [ie., everybody.] to being involved in an obscure and complex version of poker in a pitch-dark room, with blank cards, for infinite stakes, with a Dealer who won't tell you the rules, and who smiles all the time.
Hämtat ur Good Omens av Neil Gaiman & Terry Pratchett

Feuflux

omjonasson.se
Trampa på tärningar

Sant, framför allt gör de ont att trampa på.

Har lyckats undvika att trampa på t4:or. Däremot har jag klivit på en t6:a en gång, gjorde ont som fan, men där handlade det nog mer om kraft i nedsättandet av foten samt vilken del av foten som tärningen hamnade under. En t4:a borde ju kunna klyva foten om man tar i. :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Nightowl, den eviga plågan?

"I samma klass som lapa skäggardin!"

Är det när man hånglar med Arvidos eller? :gremsmile:

Staffan

Myrmidon
Gudar och spel

I Exalted så har det klassiska gudomliga upproret mot de äldre gudarna sin upprinnelse i att de yngre gudarna ville komma åt den Gudomliga X-Boxen. "Games of Divinity" har alltså inget att göra med att gudarna spelar spel om världens öde eller något sådant, utan det är helt enkelt att gudarna sitter och spelar spel med varandra.

Nightowl

Champion

Sorry, jag trodde i ett sinnessvagt ögonblick att de religiösas dogmer på något sätt avspeglade gudens avsikt. Det var dumt av mig.
Jämför med en skola, gäller samma regler för lärare som elever? :gremgrin: