Nekromanti Den eviga omvälvningen

Lokpest

Veteran
Fundrar på att samla ihop de olika utdragen ur Den eviga omvälvningen (från nu kallad DEO) som finns i ilika moduler, samt att skriva lite passande grundtext utfrån vad som borde stå där.

Har detta gjort eller försökts göras förr. (är inte jätteintresserad av att göra skaer som redan gjorts) Är detta något som Neogames tänkt göra nångång.....

Förslag på vad som skall stå i den så som profetior, trosbekännelser, levnadsregler mm mm

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Re: Den eviga omvälvningen *ändrad*

Hej

Neogames är säkert intresserade av att lägga upp sådant du skriver, om det håller tillräckligt hög kvalité, på nätet. Kanske om dom skriver om Religionsboken till en tjockare modul så kanske dom är intresserade av mindre stycken från en sådan text.

Att tänka på om/när du skriver är att ha religionens världssyn och moralsyn i åtanke. Alltså det cykliska resonemanget att ingenting har ett början eller ett slut och att man ska vara tacksam för allt man får. Jag har själv ingen vidare koll på religionen i fråga men som alla religioner förutom Daaktron så är den väldigt knapert beskriven.

Min spelledare ermine tröttnade på den informationslösa sidan som fanns om Xinu-kulten. Den är ju trots allt viktigt för metaplotten och nämns flitigt i böckerna. Han var överambitiös en dag och idkade aktiv studieflykt från sitt PM-skrivande och lyckades producera detta.

Nu vet jag inte om ermines skriverier är mest inspirerande eller avskräckande. I vilket av fallen så önskar jag dig lycka till.

/Naug