Nekromanti den första eon IV karaktären för dig

illnon

Veteran
Så nu när eon IV snart är här som bok eller pdf. Vad är den första karaktären du kommer gör hur kommer den vara?? vad kommer den vara?? vart kommer den komma ifrån?? Eller du kanske redan har favorit karaktär från eon III som du ska konvertera till eon IV. Vad du än må tänkt dig kan det vara väldig spännande att se visioner om vad vi spelare vill få ut av spelet nu när det blivit mycket större och mer spännande =0)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag kommer nog skapa en karaktär mest för att testa systemet. Så det lär troligtvis bli någon form av präst, för att testa så stora delar av systemet som möjligt.

Men det är lite fult att starta en sån här tråd och själv inte skriva ner vad man själv ska testa att skapa för karaktär.
illnon said:
vicotnik sant som det sagt med tanke på det nya strid systemet för obeväpnad strid skulle jag nog gör gladiator eller obeväpnad vapen mästare hel enkelt en kampsportare. Av 3 anledningar testa det nya systemet, va längesen jag gjorde en sån karatär och siste hade sjukt kul när jag gjorde sen sån karaktär senast

Chad

Veteran
Magiker :) Av det jag läst i bloggen är jag väldigt nyfiken på det nya magisystemet.
Vicotnik said:
Hade de inkluderat magi i grundboken så hade jag också gjort en magiker för att testa systemet. Men då det tidigast verkar komma först i början av nästa år så får det vänta.

Chad

Veteran
Ja, lite besvilen på de faktiskt, men ja passar på att spelleda lite eon iv i väntan på att få spela magiker :)

jensofsweden

Stjärnmagiker
Jag har for det mesta ingen aning om vad jag skapar forran jag har slagit fram lite olika varden och bakgrundsslag etc. Dock sa kommer ju detta fungera annorlunda nu med nytt regelsystem, arketyper och miljoer och slag pa specefika tabeller beroende pa ras och sadar.

Har dock en karaktarside fran Eon III som jag kanske kommer prova skapa nu nar fyran kommer ut, vilket ar en Tirak som har vaxt upp i en manniskofamilj eller ett kloster i en stad/kultur dominerad av manniskor (Jargiskt Daak-klotser tex). Men vi far se om det fungerar eller ifall jag far en "battre" ide efter att ha last lite i boken :)

konami_code

Veteran
Det blir nog mest till att konvertera gamla karaktärer. Sedan kommer jag la sätta mig med mina spelare för att skapa en stor mängd testkaraktärer och leka med systemet, karaktärer jag sedan (i varje fall vad avser deras regelmekaniska egenskaper) ämnar använda som SLP. Så vi sätter oss la på söndag och gemensamt skapar en hög på 30-40 karaktärer av olika yrken, raser och egenskaper och helt enkelt leker med systemet, kör lite strider mellan dem och så där. Det första jag gör blir la en hantverkare för det behöver man alltid :). Eller kanske en speciell liten heneaalv som snart kommer att bli aktuell...

Mogger

Hipsteranka
Jag kommer att göra varianter av The Viper och The Mountain, och spela deras duell om och om igen.
Big Marco said:
Det har vi kört en hel del under hårdtestningen - striderna ter sig mycket olika för de inblandade. :)

Rhodryn

Hero
Det blir nog rätt simpelt för mig... och jag tror vissa kan gissa sig till det utan att jag säger något... men för dom som inte har en aning...

En männsklig man med ett enhands svärd (helst det bästa han kan ha i en hand), med en sköld (helst den bästa... igen)... med helst någon typ av tyngre plåtrustning... eller det bästa han kan få för dom pengar och/eller val han har. Personlighet... antagligen an tystlåten snubbe som försöker vara så god och hjälpsam han kan... helst mot betalning så han kan överleva... men lite mat går nog bra oxå. XD

WhiteWolf

Veteran
Måns;n25632 said:
Jag kommer att göra varianter av The Viper och The Mountain, och spela deras duell om och om igen.

Du är ett geni! Fantastisk idé!