Nekromanti Den Galna professorn och världsmutationer

Ceetan

Warrior
Jag läste på en annan sida om en SL som sa sig befinna sig i tankestadiet " Den Galna Professorn". Om jag förstod honom rätt, så var detta ett stadium där man provade alla möjliga konstigheter.

Jag ransakade mig själv och upptäckte att våran dod-kampanj befinner sig där. Det har på senare år (den har faktiskt pågått sedan jag var 9 och jag är född 1984) smuit sig in varelser som lika gärna skulle kunna höra hemma i tex scifi. tex levande byggnader. Nu vet Jag iof att sådana finns i Chronopia, (som jag faktiskt spelar och gillar, trort att det förmodligen hör till de mer hatade rollspelen). Den tillhör Cestoditerna Det har också smugit sig in en ny kontinenet (väster om trakorien enligt Altors baksidas karta) och lite komiska vaelser, bland annat Vampyrsloken. Den nya kotinentens utveckling skall bli intressant. Oortodoxt? ja, i allra högsta grad, men vi trivs ganska bra med det. Nur är jag nyfiken, hur har andra muterat sitt Altor? Med tanke på tiden samt andra problem vill jag passa på att ursäkta stavningen.

PS Denna topic kanske retar gallfeber på vissa men jag tar risken DS

Ceetan

Warrior
Re: "I do not drink...formic acid"? [NT]

Ursäkta mig...men inläggets inne börd är lätt oklar....i allafall för en nykterist som jag.....syftar du på fumarsyra (eller heter det fomarsyra....usch...kemin börjar glida)

WhitePaladin

Veteran
Tja, alla "muterar" väl sina spelvärldar förr eller senare. Själv har jag utökat mitt Altor med 4 länder på halvön norr on Nidland, ett imperium väster och norr om Jorpagna (imperiet inkluderar Mörkerbergen och styrs av en halvgud som tidigare var en rollperson). Vidare har en ny kontinent kommit till sydost om Akrogal (Flandia, Livets vagga - här finns ett 50-tal länder som alla är äldre än nationerna på övriga kontinenter... och den enda kontinent med drakryttare och vissa av de nyare, "modernare" yrken och teknologier som finns i nyare moduler). Utanför Flania ligger en mytomspunnen ö - Thelema - där där det enligt en legend kommer att födas en hjälte som ska bära världen på sina axlar... vad legenden nu menar med det ;-).
Vidare har jag bakat in platserna och äventyren i Ärans Väg på Akrogals östra del och där även bakat in Tsun Kou och jih-Pun, samt flera andra asiatiskt inpsirerade länder...

Rickard

Urverk speldesign
Den grövsta mutationen jag gjort var att översvämma ett helt land, Berendien, med demoner.. Jag försökte efterlikna världen i Shannaraböckerna.. Just nu är det dock rätt lugnt men det är för att spelarna rör sig i en tidsperiod innan när demonerna kom till Berendien.. Jag har så dålig fantasi att jag faktiskt tänker använda mig av samma idéer som jag hade för 10 år sedan.. Det ska bli kul att se om spelarana kommer ihåg det (bara en var visserligen med när det hände första gången)..

Sedan har jag faktiskt inte gjort något annat extremt.. Jag har snarare plockat bort saker.. Som alver, drakar och dvärgar.. De två första har jag gjort jätteovanliga och dvärgarna har jag bytt ut mot vättar så att jag kan få modifiera dem hur mycket som helst utan att någon klagar..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som dessutom tycker vättar är coolare

Ceetan

Warrior
ol....nu blev jag nyfiken.......har ni någon skissad karta på det? jag har väldigt svårt att rellatera till skrifitliga beskrivningar av bilder....?

Ceetan

Warrior
ok.....ganska olik min värld ...alla har väl sin smak antar jag
Fasst visst ser det annorlunda ut på regelfronten....där har du gjort så mycket att jag för huvudverk (ta det som en komplimang)

vandraren

Swordsman
Vi har lagt ett mörkerrike i mitten av Ereb, ungefär vid Mirel och Mörkrets Berg. I gamla kampanjer har vi åkt lite fram och tillbaka mellan Ereb och Chronopia med luftskepp. (Det var flera år innan Altors Baksida kom, men vi placerade Chronopia ganska rätt ändå faktsikt.) Då tillkom några riken på Akrogal eller öster därom, där de Hängivna försökte kriga sig fram. Genom denna kampanj skapades också en halvgud. En gycklare från Chronopia med tvåhandssvärd. :gremlaugh: Nostalgi!! Det har även upstått ett rike mellan Hynsolge och Cereval där en RP blivit kung. Det var ungefär det jag kom på nu på rak arm.