Nekromanti Den genomsnittlige wrnu:aren..

Johan K

Gammal & dryg
Som topicen säger..
Hur ser den genomstittlige wrnu:aren ut ??
Är hon/han den där 23-årige studenten som t. ex studerar i Linköping eller är han en snart 30-åring som jobbar & har lirat rollspel de senaste 19 åren ??

/ Johan K, som snart slutar jobbet för dagen..

Nightowl

Champion
Mina fördomar

Den genomsnittlige wrnu:aren är typ hälften så gammal som mig (34/2 = 17), spelar mest Eon eller Drakars sjätte utgåva och är lätt nördig, men bara lätt (han har åtminstone en hobby som inte anses som nördig, som fylla, Volvo eller fotboll) och lite snacksalig. Som de flesta 17-åringar går han (det är en han) i gymnasiet. Jag vet inte ens att de olika linjerna heter program nuförtiden, så jag vet inte vad han pluggar, men jag misstänker att det inte är naturvetenskap som alla nördar gjorde när jag var barn. Han kan dock antagligen betydligt mer än datorer än mig, men det säger inte så värst.

Han hänger i viss mån med i de mer teoretiska diskussionerna här på forumena men pratar hellre om antingen spelanekdoter eller praktiska grejer av typen om hur man konverterar misslor till Trudvang .

Han betraktar sig som ganska radikal men den första gången han röstar kommer det att vara socialdemokraterna eller folkpartiet eller något annat mesigt och sansat. Inga kravaller här inte.

Han lyssnar antagligen på musik som jag tycker låter som när man gör popcorn i en trumma med en skördetröska, men vem fan bryr sig om vad jag tycker.

Med största sannolikhet har han inte haft sex, men det har inte de flesta andra 17-åringar heller. Tro inte allt som står i Frida.

Allt detta är antagligen fel, men när ni läser brev av stofiler som mig så inser ni hur jag tänker.

Erik

Rising

Vila i frid
Risings Ego skulle vilja att det var så här:
En kuf, en nörd och en rebell. Alltså en person som markerar sitt ställningstagande mot allmänmänskligheten genom både sina intressen (=nördigheten), sin livsstil (=kufiskheten) och sin attityd (=rebelliskheten). Han eller hon är tillräckligt gammal för att börja stå på sina egna ben, men ändå tillräckligt ung för att våga tro att en förändring och förbättring av världen är möjlig. En riktig människa, alltså, där alla andra idioter är en samling menlösa hjordfolk och fårskallar.

Risings snälla sida säger:
Den genomsnittlige rollspelaren är en tolvårig pojke som sitter och ritar gubbar samt dagdrömmer medan andra spelar fotboll och förstör sina hjärnceller genom att vistas ute i solen. Han är begåvad men inte särskilt bildad, han är fantasifull men inte den som tar initiativ, han är medlidsam och sympatiserande snarare än karriärslysten och fylld av entreprenörsanda, han är en romantiker snarare än en raggare, han är lite tafatt men har hjärtat på rätta stället och när allt kommer kring så saknar han en plats i vårt moderna samhälle.

Risings svartsynta sida säger:
Han är 19-24 år och hade en sen sexual- och alkoholdebut. Han känner det såsom om livet sprungit ifrån honom och därför tar han igen det genom att sätta sig själv på en piedestal i sin egen världsuppfattning. Han upplever sig själv ha begåvats med en särskilt sällsynt och värdefull förmåga som andra människor (och framförallt andra rollspelare) saknar: Där de är glada så har han kontakt med verklig ångest och varats lidande. Där de är melankoliska så har han barnasinnet kvar och förstår hur man verkligen har roligt. Där de är enkla och burleska så är han bildad och känner att hans samlade kunskaper gör honom till en ädlare och mer komplett människa. Osv. På grund av ett obotligt mindervärdeskomplex har han ett galopperande behov av att förhärliga sig själv och sin egen livsstil i alla möjliga sammanhang: Om andra människor gillar att gå på krogen så ser han dem som ett gäng hjärndöda troglodyter, om andra människor gillar att gå på teatern så ser han dem såsom fisförnäma skenintellektuella och om de gillar att leva tryggt och säkert så är de äckliga medelklassnollor som försöker gömma sin otillräcklighet i radhusrutiner, parmiddagar, storhandlande och ett meningslöst skötande av hund och barn. Han väljer att försköna alla hans egna intressen och de val han gjort i livet: Den musik han lyssnar på är den finaste och uppriktigaste musiken, de filmer han ser är de djupaste och intellektuellaste filmerna, de böcker han läser är skrivna av de viktigaste författarna, osv, och han väljer att nämna detta om och om igen i fullkomligt irrelevanta sammanhang i syftet att dra åt sig uppmärksamhet och för att försöka skyla över det faktum att han är oändligt osäker på sig själv och för att han fruktar att alla ska genomskåda honom som den fullkomliga bluff han egentligen är.

Kvällstidningarna säger:
Det är en narkotikapåverkad psykopat som är fem år äldre än ditt barn och som låtsas vara en massmördare även mellan speltillfällena med sådan hängiven inlevelse att han har problem att skilja på dröm och verklighet. Han går klädd i svart, lyssnar på Slipknot, bajsar på gravstenar, välter kyrkor, tänder eld på kor och (värst av allt) läser hellre Metro än Aftonbladet Klick.

I själva verket:
Är det en småtrist, skötsam svennebanan (kille eller tjej, men aldrig invandrare) på det naturvetenskapliga programmet som mer än något annat väntar på att få träffa någon som inte är så olik honom/henne själv. Alla sanna rollspelare är ståendes på branten till den olyckliga insikten om att de har kastat bort nyckeln till ett äventyr och att de kommer leva och dö i största möjliga ensamhet.
Ingen kommer se. Ingen kommer förstå. Ingen kommer bry sig. Ingen kommer minnas.

Det är sanningen. Allt annat är verklighetsflykt.

Egentligen är hela rollspelshobbyn så oerhört tragisk. Det finns ett par som tror på sina egna illusioner, och en massa andra idioter som vill tro, men som inte längre förmår sig göra detta, men som ändå spelar charader för att de bara inte skulle stå ut med tanken på att någon skulle inse hur bräckliga och ömtåliga de var.

Jag blir ömsom arg. ömsom ledsen, bara jag tänker på det.

(men fråga mig igen när jag mår bättre så kommer jag att ge ett gladare svar; något med älvor, troll, fantasins helande kraft och en massa annan bullshit)

Organ

Out of time, out of mind
[ QUOTE ]
I själva verket:
Är det en småtrist, skötsam svennebanan (kille eller tjej, men aldrig invandrare) på det naturvetenskapliga programmet som mer än något annat väntar på att få träffa någon som inte är så olik honom/henne själv. Alla sanna rollspelare är ståendes på branten till den olyckliga insikten om att de har kastat bort nyckeln till ett äventyr och att de kommer leva och dö i största möjliga ensamhet.
Ingen kommer se. Ingen kommer förstå. Ingen kommer bry sig. Ingen kommer minnas.

Det är sanningen. Allt annat är verklighetsflykt.

Egentligen är hela rollspelshobbyn så oerhört tragisk. Det finns ett par som tror på sina egna illusioner, och en massa andra idioter som vill tro, men som inte längre förmår sig göra detta, men som ändå spelar charader för att de bara inte skulle stå ut med tanken på att någon skulle inse hur bräckliga och ömtåliga de var.

Jag blir ömsom arg. ömsom ledsen, bara jag tänker på det.

[/ QUOTE ]
Jag tror Rising behöver en kram.

/Anders

Troberg

Sinister eater
Hur ser den genomstittlige wrnu:aren ut ??
Tja, om man viktar efter antal inlägg så är det antagligen ungefär 2/3 Krille, 1/3 Troberg och lite smulor av annat...

Mattis

Swordsman
Re: Mina fördomar [ANT]

Stämmer rätt bra på mig, men det jag reagerade på var att du var 34. Har fått någon bild av dig som typ ... 20. Konstigt. Du får inte ha skägg iallafall!

kalcidis

Hero
men då ljuger ju din avatar? [NT]

och vaffan jiddrar Rising om att det inte finns invandrar-rollspelare? Jag tror jag känner 4-5 stycken iaf (och då räknar jag bort invandrare i stil med englikaner, yankadoodles och andra ljushyade mafakkas ... vi snackar mouselim med krulligt skägg fullt av intorkad hommous och snoppar stora som barn-arma). Fast visst, de är ju ganska sällsynta.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Skägg!

Du får inte ha skägg iallafall!
Finns det rollspelare utan skägg? Det är väl lika ovanligt som dvärgar utan skägg!
(Kvinnliga rollspelare undantagna i de flesta fall.) :gremwink:

/tobias

Hjalle

Swashbuckler
Re: Skägg!

Hm. Jag har inte skägg. Å andra sidan... Tja, kanske när jag faktiskt får skägg så... :gremsmirk:

-Hjalle, snart 14 år... *woooooouuuuuuh*

Johan K

Gammal & dryg

Finns det rollspelare utan skägg? Det är väl lika ovanligt som dvärgar utan skägg!
Hehe !
Skulle ju var intressant att se rent procentuellt hur många som inte har skägg, som är rollspelare...

/ Johan K, som är stolt & skäggprydd.. :gremgrin:

Troberg

Sinister eater

Finns det rollspelare utan skägg?
Jajamensan! Jag har bara tillräckligt mycket skäggstubb för att kunna skrapa den när jag funderar så att jag ser macho ut.

Fast jag borde kanske skaffa skägg, jag har en totalt ohämmad skäggväxt. Rakar jag mig inte på två veckor så ser jag ut som monstret från urskogen...

Mattis

Swordsman

Jadu, jag har varken hår på haka, kind, huvud eller ... ja, jag tänker inte skriva mer än så, men sen så är ju jag 17 också så jag är väl ursäktat skägglös.

Lindenius

Swashbuckler
*jämför sig med Risings svartsynta sida*

Han är 19-24 år
Nä. Äldre =)

och hade en sen sexual- och alkoholdebut.
Japp, fast min barnaskara säger mig att jag tagit igen det där på sistone :gremgrin: . Jag är absolutist dessutom.

Han känner det såsom om livet sprungit ifrån honom och därför tar han igen det genom att sätta sig själv på en piedestal i sin egen världsuppfattning.
Ja, hmm, mjo. Lite till vardags kanske.

Där de är glada så har han kontakt med verklig ångest och varats lidande. Där de är melankoliska så har han barnasinnet kvar och förstår hur man verkligen har roligt. Där de är enkla och burleska så är han bildad och känner att hans samlade kunskaper gör honom till en ädlare och mer komplett människa.
Nix. Nej. Nja.

[snippeti] och om de gillar att leva tryggt och säkert så är de äckliga medelklassnollor som försöker gömma sin otillräcklighet i radhusrutiner, parmiddagar, storhandlande och ett meningslöst skötande av hund och barn.
Hahahahahahaha! Det där är ju jag, fast vi har som tur är ingen hund.

Den musik han lyssnar på är den finaste och uppriktigaste musiken
Nix, äger ingen Kent-platta.

de filmer han ser är de djupaste och intellektuellaste filmerna,
Bara mainstream och explosioner här.

de böcker han läser är skrivna av de viktigaste författarna, osv,
Ehh... kurslitteratur... Det, typ, ingår i mitt jobb att läsa det. :gremcrazy:

och han väljer att nämna detta om och om igen i fullkomligt irrelevanta sammanhang i syftet att dra åt sig uppmärksamhet och för att försöka skyla över det faktum att han är oändligt osäker på sig själv och för att han fruktar att alla ska genomskåda honom som den fullkomliga bluff han egentligen är.

Nä... det går liksom över med åldern känns det som.

//erik. önskar han kunde vara mer pretto, men är i själva verket otroligt tråkhetero.

G

Guest

Guest
Först då, skägg har jag, det växer lite udda, men det har att göra med att jag drar ut skägget närmst hakan istället för att se macho ut o bara klia mig, det ska dock bort då jag hittar ett ställe som säljer rakknivar.
Jag är 20 år o 8 månader tror jag, har inte riktigt koll, har halvsyskon i åldrarna 24, 21 och 2 samt två styvsyskon på 16 och 14.
Jag bor tillsammans med en fysiker på 25 år som brukar kallas för ewok för hans likheter med en, vi bor i en 4:a (2 rum var i stort sett) och båda går på chalmers.
Min sexuella debut var vid 8 års ålder, och pga sexualundervisning trodde vi att vi visste vad vi gjorde.
Jag har två hårfärger eller en naturlig beroende på tillfälle.
Jag gillar att festa, och det är alltid kul att se vart man hamnar efter en rejäl fylla så länge man inte blivit sjuk.
Spelat rollspel sen första ring eller vad det hette i gymnasiet.
Är kemist, elektroniker, hobbyfilosof och udda.

Nu kanske man ska sluta men iallafall, ångest njuter jag av, därför gillar jag det, skräck har ännu inte funkat på mig men jag hoppas på att bli överbevisad snart.

LeJonklev

Swordsman
SÖD

Skäggig, Överviktig och Dryg (framförallt dryg)

/Johan (som fixar enånhalv av kriterierna)

Big Marco

Läskig
Re: SÖD

Skäggig, Överviktig och Dryg (framförallt dryg)

*Jeopardy-felljud* Bara två av tre här - skägget är borta och jag tror faktiskt inte att det någonsin kommer tillbaka.

Överviktig - check. Både till funktion och massa.

Dryg. ... Det har sagts, men det var ganska länge sedan. Mer bestämd, övertygad och står för att jag har rätt. ,-)