Har funderat på saken
1. Kudos till de som står upp och försvarar en man som inte är här och kan göra det själv.
2. Läste tråden direkt efter att jag läst mannens egna inlägg, och fann att kontrasten i hur mycket han förolämpade alla på Sverok-forumet, och hur han blev talad om här, var så starkt till hans nackdel att jag faktiskt inte reagerade på vad folk här sade. Hans föromläpningar gjorde att det alla sade här verkade vara småpotatis.
3. Om vi nu bortser från de inlägg som förolämpar mannen ifråga, så anser jag att man får vara beredd att bli diskuterad på andra forum om man lägger upp åsikter på ett publikt forum. Man får vara särskilt beredd på det om man lägger upp kontroversiella åsikter på ett stötande sätt. Det rättfärdigar inte att man är elak mot personen ifråga, men jag ser heller inte att hans frånvaro skulle göra det omöjligt att tala om hans åsikter, eller om hans sätt att framföra dem. Jämför med att diskutera något någon skrev i en tidning, eller något vi sett på tv, eller varför inte ett spel eller något äventyr någon skrivit.
Tja, det var väl allt.
M.