morkbollen_UBBT
Warrior
Nu med Narnia filmen som kommer ut, så blev jag lite inspirerad. Jag funderade på att skriva en kampanj där spelarna själva råkar hamna i sagornas värld, fast som sina rollspersoner. Jag tänkte låta dom skapa karaktärer utan att veta nått, för att sedan börja köra att dom råkar hitta en bok och när dom öppnar den så sugs dom in i den värld som dom skulle spela i.
Det kan ju tyckas lite mysko med att dom spelar sina rollpersoner, men jag tänkte att dom har blandade minnen och dom får själv välja hur mycket dom vill spela ut sina rollpersoners personligheter. Ju mer dom använder rollpersonernas färdigheter och personligheter, ju mer kommer dom förvandlas till dom. Kanske om nån spelar en kort, gubbe med skägg som är historiker så kanske om spelaren använder hans "fördelar" och personligheter så kommer han få skägg, kanske t.o.m bli kortare och äldre...
Som motivation till varför dom skulle ge sig ut för att äventyra och inte bara sitta på det lokala tavernan och dricka bort sina sorger är att boken som förde dom hit följde med. Det hela kommer att gå ut på att när dom fullföljt sagan så kommer dom komma hem. I boken kommer det finnas en karta och en start text med namn och nått som sätter igång det hela. Dock är jag osäker på om det bara ska vara en start och sedan hoppas på att dom fortsätter resten av fri vilja, eller att det kommer en ny start på varje kapitell. Några idéer?
Tänkte också att ondisen också kom från vår värld men valde att stanna för att härska som gud eller nått liknande.
Jag skulle behöva lite hjälp med att fundera ut hur jag på bästa sättet kan motivera spelarna att dra omkring. Jag hade tänkte mig att låta folk styra sina karaktärer precis som vanligt, alltså att dom får dela ut EP och sånt själva. Alltså inte att jag håller saker hemliga för dom. Någon invänding eller nån som kanske provat att köra en liknande kampanj och kan berätta från egen erfarenhet om fallgropar och höjdpunkter...
Hmm, jag är lite sjuk så om jag glömt nått så får ni ursäkta mig...
Kanske borde tillägga att jag inte bestämt mig för vilken setting eller regler jag kommer använda mig av. Men grund idén är att dom ska känna sig del av en saga...
Det kan ju tyckas lite mysko med att dom spelar sina rollpersoner, men jag tänkte att dom har blandade minnen och dom får själv välja hur mycket dom vill spela ut sina rollpersoners personligheter. Ju mer dom använder rollpersonernas färdigheter och personligheter, ju mer kommer dom förvandlas till dom. Kanske om nån spelar en kort, gubbe med skägg som är historiker så kanske om spelaren använder hans "fördelar" och personligheter så kommer han få skägg, kanske t.o.m bli kortare och äldre...
Som motivation till varför dom skulle ge sig ut för att äventyra och inte bara sitta på det lokala tavernan och dricka bort sina sorger är att boken som förde dom hit följde med. Det hela kommer att gå ut på att när dom fullföljt sagan så kommer dom komma hem. I boken kommer det finnas en karta och en start text med namn och nått som sätter igång det hela. Dock är jag osäker på om det bara ska vara en start och sedan hoppas på att dom fortsätter resten av fri vilja, eller att det kommer en ny start på varje kapitell. Några idéer?
Tänkte också att ondisen också kom från vår värld men valde att stanna för att härska som gud eller nått liknande.
Jag skulle behöva lite hjälp med att fundera ut hur jag på bästa sättet kan motivera spelarna att dra omkring. Jag hade tänkte mig att låta folk styra sina karaktärer precis som vanligt, alltså att dom får dela ut EP och sånt själva. Alltså inte att jag håller saker hemliga för dom. Någon invänding eller nån som kanske provat att köra en liknande kampanj och kan berätta från egen erfarenhet om fallgropar och höjdpunkter...
Hmm, jag är lite sjuk så om jag glömt nått så får ni ursäkta mig...
Kanske borde tillägga att jag inte bestämt mig för vilken setting eller regler jag kommer använda mig av. Men grund idén är att dom ska känna sig del av en saga...